Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego Trstenjak przedstawiona w dniu 18 lutego 2009 r. - Agrana Zucker GmbH przeciwko Bundesministerium für Land- und Forstwirtschaft, Unwelt und Wasserwirtschaft. - Sprawa C-33/08., sygn. C-33/08
OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO
VERICY TRSTENJAK
przedstawiona w dniu 18 lutego 2009 r.(1)
Sprawa C‑33/08
Agrana Zucker GmbH
przeciwko
Bundesministerium für Land- und Forstwirtschaft, Umwelt und Wasserwirtschaft
[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Verwaltungsgerichtshof (Austria)]
Wspólna polityka rolna - Wspólna organizacja rynku w sektorze cukru - Wykładnia i ważność art. 11 rozporządzenia (WE) nr 320/2006 - Tymczasowy system restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego - Obliczanie tymczasowej składki restrukturyzacyjnej - Uwzględnienie podlegającej wycofaniu zapobiegawczemu części kwoty przydzielonej każdemu przedsiębiorstwu produkującemu cukier - Zasada proporcjonalności - Art. 34 ust. 2 akapit drugi WE - Zasada zakazu dyskryminacji
I - Wprowadzenie
1. W niniejszym postępowaniu prejudycjalnym austriacki Verwaltungsgerichtshof (zwany dalej „sądem krajowym”) kieruje do Trybunału dwa pytania w przedmiocie wykładni i ewentualnie ważności art. 11 rozporządzenia Rady (WE) nr 320/2006 z dnia 20 lutego 2006 r. ustanawiającego tymczasowy system restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1290/2005 w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2).
2. Wniosek ten został złożony w ramach sporu między spółką Agrana Zucker GmbH (zwaną dalej „skarżącą”), a Bundesministerium für Land- und Forstwirtschaft, Umwelt und Wasserwirtschaft (zwanym dalej „pozwanym”) w przedmiocie ważności decyzji wydanej na podstawie art. 11 rozporządzenia nr 320/2006, zgodnie z którą pozwany zobowiązał skarżącą do zapłaty pierwszej raty tymczasowej składki restrukturyzacyjnej na rok gospodarczy 2006/2007.
Przez pierwsze pytanie prejudycjalne sąd krajowy zasadniczo zmierza do ustalenia, czy wysokość składki restrukturyzacyjnej, która ma zostać zapłacona, należy wyliczyć na podstawie całej przydzielonej kwoty, czy też wyliczenie to powinno być dokonywane wyłącznie na podstawie faktycznie udostępnionej kwoty po odliczeniu ilości usuniętych z rynku wskutek wycofania zapobiegawczego. Drugie pytanie prejudycjalne zmierza natomiast do zbadania zgodności art. 11 rozporządzenia nr 320/2006 z prawem wspólnotowym wyższego rzędu.