Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Mengozzi przedstawiona w dniu 10 lutego 2009 r. - L'Oréal SA, Lancôme parfums et beauté & Cie SNC i Laboratoire Garnier & Cie przeciwko Bellure NV, Malaika Investments Ltd i Starion International Ltd. - Sprawa C-487/07., sygn. C-487/07

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

PAOLA MENGOZZIEGO

przedstawiona w dniu 10 lutego 2009 r.(1)

Sprawa C‑487/07

L’Oréal SA

Lancôme parfums et beauté & Cie

Laboratoires Garnier & Cie

przeciwko

Bellure NV

Malaika Investments Ltd

Starion International Ltd

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Court of Appeal (England & Wales) (Anglia i Walia)]

Zbliżanie ustawodawstw - Znaki towarowe - Dyrektywa 89/104/EWG - Artykuł 5 ust. 1 lit. a) - Używanie znaku towarowego, do którego prawa przysługują innym podmiotom, w reklamie porównawczej identycznych towarów - Artykuł 5 ust. 2 - Czerpanie nienależnej korzyści z renomy znaku towarowego - Reklama porównawcza - Dyrektywy 84/450/EWG i 97/55/WE - Artykuł 3a ust. 1 - Przesłanki dopuszczalności reklamy porównawczej - Czerpanie nienależnej korzyści z renomy znaku towarowego, do którego prawa przysługują konkurentowi - Imitacje i repliki towarów podlegających ochronie na podstawie znaku towarowego, do którego prawa przysługują konkurentowi





1.        W ramach niniejszego wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym Court of Appeal (England & Wales) (Civil Division) (Zjednoczone Królestwo) przedkłada Trybunałowi pytania dotyczące wykładni art. 5 pierwszej dyrektywy Rady 89/104/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych(2), a także art. 3a ust. 1 dyrektywy Rady 84/450/EWG z dnia 10 września 1984 r. dotyczącej reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej(3), ze zmianami wprowadzonymi przez dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 97/55/WE z dnia 6 października 1997 r.(4).

I -    Ramy prawne

        Artykuł 5 dyrektywy 89/104() zatytułowany „Prawa przyznane przez znak towarowy” stanowi, że:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00