Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego - 11 września 2008 r. - CEPAV DUE i in. - Sprawa C-351/07

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

VERICY TRSTENJAK

przedstawiona w dniu 11 września 2008 r.(1)

Sprawa C‑351/07

CEPAV DUE - Consorzio ENI per l'Alta Velocitŕ

Consorzio COCIV

Consorzio Iricav Due

przeciwko

Presidenza del Consiglio dei Ministri

i

Ministero dei Trasporti e della Navigazione

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunale amministrativo regionale del Lazio (Włochy)]

Artykuły 43 WE, 49 WE i 56 WE - Zasada pewności prawa i ochrony uzasadnionych oczekiwań - Uregulowanie krajowe, które uchyla koncesję dotyczącą wykonania odcinka linii kolejowej szybkiego ruchu i ogranicza prawo do odszkodowania





I -    Wprowadzenie

1.        Niniejszy wniosek Tribunale amministrativo regionale del Lazio (Włochy) o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym został złożony w ramach sporu pomiędzy z jednej strony trzema konsorcjami - Consorzio CEPAV DUE, Consorzio COCIV, Consorzio Iricav Due (zwanymi dalej: „CEPAV DUE”, „COCIV” i „Iricav Due”) - i z drugiej strony państwem włoskim w osobie Presidenza del Consiglio dei Ministri (kancelarii prezesa rady ministrów) i Ministero dei Trasporti e della Navigazione (ministerstwa transportu i żeglugi) mającego za przedmiot skargę o stwierdzenie nieważności środków administracyjnych wydanych w wykonaniu uregulowania krajowego, które uchyliło koncesję dotyczącą wykonania odcinków linii kolejowej szybkiego ruchu i ograniczyło prawo do odszkodowania. Interwenientami są Rete Ferroviaria Italiana SpA (zwana dalej „RFI”) i Treno Alta Velocitŕ SpA (zwana dalej „TAV”).

        Niniejszy wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy kwestii będących skutkiem sytuacji, w której, jak się zdaje, zostały naruszone podstawowe zasady prawa wspólnotowego dotyczące udzielania zamówień publicznych. Kwestie te dotyczą w szczególności obowiązku i możliwości państwa członkowskiego skorygowania a posteriori popełnionych w przeszłości błędów w zakresie przepisów dotyczących udzielania koncesji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00