Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego - 31 stycznia 2008 r. - Corporación Dermoestética - Sprawa C-500/06

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

YVES’A BOTA

przedstawiona w dniu 31 stycznia 2008 r.(1)

Sprawa C‑500/06

Corporación Dermoestética SA

przeciwko

To Me Group Advertising Media Srl

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Giudice di pace di Genova (Włochy)]

Przepisy krajowe zabraniające reklamy w dziedzinie zabiegów leczniczo-chirurgicznych w zakresie zabiegów estetycznych w ramach emisji stacji telewizyjnych o zasięgu krajowym i zezwalające na taką reklamę pod pewnymi warunkami w ramach emisji stacji telewizyjnych o zasięgu lokalnym





1.     Przedmiot niniejszego postępowania prejudycjalnego stanowią przepisy włoskie dotyczące reklamy zawodów medycznych i klinik prywatnych. Zgodnie z tymi przepisami reklama zabiegów leczniczych i chirurgicznych w dziedzinie zabiegów estetycznych wykonywanych w prywatnych strukturach medycznych, dokonywana w ramach emisji stacji telewizyjnych o zasięgu krajowym, jest zabroniona. Tymczasem taka sama reklama, emitowana przez stacje telewizyjne o zasięgu lokalnym oraz za pomocą innych środków przekazu, jest dozwolona pod warunkiem uzyskania zezwolenia właściwych władz lokalnych, przy czym przesłanki uzyskania owego zezwolenia nie zostały bliżej określone, oraz pod warunkiem, że wydatki związane z tą reklamą nie przekraczają 5% dochodu zadeklarowanego w roku poprzednim.

2.     Sąd odsyłający pragnie się dowiedzieć, czy zakaz reklamowania zabiegów leczniczych i chirurgicznych w odniesieniu do zabiegów estetycznych, wykonywanych w prywatnych strukturach medycznych, w ramach emisji stacji telewizyjnych o zasięgu krajowym, ustanowiony w owych przepisach, jest zgodny z prawem wspólnotowym, skoro reklama ta jest pod pewnymi warunkami dozwolona w ramach emisji stacji telewizyjnych o zasięgu lokalnym.

3.     W niniejszej opinii wykażę, że ów zakaz reklamy tego rodzaju w ramach emisji stacji telewizyjnych o zasięgu krajowym stanowi ograniczenie swobody przedsiębiorczości i swobodnego świadczenia usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00