Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Poiares Maduro przedstawiona w dniu 25 stycznia 2007 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Królestwu Belgii. - Sprawa C-422/05., sygn. C-422/05

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

M. POIARESA MADURA

przedstawiona w dniu 25 stycznia 2007 r.(1)

Sprawa C‑422/05

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Królestwu Belgii

Transport lotniczy - Ograniczenia działalności związane z poziomem hałasu w portach lotniczych Wspólnoty





1.        Zasługę ułatwienia pierwszej prawnej oceny skutków hałasu emitowanego przez samoloty i koniecznego pogodzenia ogólnego interesu związanego z wykorzystaniem przestrzeni powietrznej z prawami tych, którzy w jakikolwiek sposób odczuwają skutki emisji hałasu powstałego podczas odlotu i lądowania statków powietrznych należy przypisać kurczakom z Karoliny Północnej - było to w 1946 r. i chodziło o sąd najwyższy Stanów Zjednoczonych(2).

2.        Niniejsza sprawa dotyczy przyjęcia przez Królestwo Belgii dekretu królewskiego z dnia 14 kwietnia 2002 r. (zwanego dalej „dekretem”) regulującego ruch w porze nocnej niektórych cywilnych poddźwiękowych samolotów odrzutowych. Zdaniem Komisji dekret ten został przyjęty z naruszeniem zobowiązań wynikających z dyrektywy 2002/30/WE(3), jak również art. 10 akapit drugi WE i art. 249 akapit trzeci WE.

3.        Królestwu Belgii zarzucono uchybienie zobowiązaniom wspólnotowym, tak jak zostały zinterpretowane w orzecznictwie Trybunału od czasu wyroku w sprawie Inter‑Environnement Wallonie(4), gdyż w okresie wyznaczonym na dokonanie transpozycji dyrektywy podjęło ono środki, „które mogłyby poważnie utrudnić osiągnięcie rezultatu przewidzianego w tej dyrektywie”.

I -    Ramy prawne

A -    Prawo wspólnotowe

        Dyrektywa została przyjęta w celu ustanowienia norm mających zastosowanie we Wspólnocie przy wprowadzaniu jednolitych ograniczeń działalności w portach lotniczych państw członkowskich.  Celem tych ograniczeń jest zmniejszenie hałasu powodowanego przez cywilne samoloty poddźwiękowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00