Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego Bot przedstawiona w dniu 7 czerwca 2007 r. - Beatriz Salvador García przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich. - Sprawa C-7/06 P., sygn. C-7/06 P
OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO
YVES’A BOTA
przedstawiona w dniu 7 czerwca 2007 r.(1)
Sprawa C‑7/06 P
Beatriz Salvador García
przeciwko
Komisji Wspólnot Europejskich
Sprawa C‑8/06 P
Anna Herrero Romeu
przeciwko
Komisji Wspólnot Europejskich
Sprawa C‑9/06 P
Tomás Salazar Brier
przeciwko
Komisji Wspólnot Europejskich
Sprawa C‑10/06 P
Rafael de Bustamante Tello
przeciwko
Radzie Unii Europejskiej
1. Odwołania - Wynagrodzenie - Dodatek zagraniczny - Artykuł 4 ust. 1 załącznika VII do regulaminu pracowniczego - Pojęcie „praca wykonywana dla innego państwa lub dla organizacji międzynarodowej” - Praca wykonywana dla jednostki samorządu terytorialnego - Praca wykonywana dla spółki, której zadaniem jest obrona interesów jednostki samorządu terytorialnego w stosunkach z instytucjami wspólnotowymi - Funkcje asystenta posła do Parlamentu EuropejskiegoPrzedmiotem niniejszych spraw są odwołania wniesione przez Beatriz Salvador Garcię i Annę Herrero Romeu oraz Tomása Salazara Briera, urzędników Komisji Wspólnot Europejskich, jak również przez Rafaela de Bustamantego Tella, urzędnika Rady Unii Europejskiej, od wyroków Sądu Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich wydanych w dniu 25 października 2005 r.(2), w których oddalił on ich skargi o stwierdzenie nieważności decyzji Komisji(3) i Rady(4), w których odmówiono im przyznania dodatku zagranicznego, jak również dodatku na zagospodarowanie i diety dziennej, które zdaniem wnoszących odwołanie są z nim związane.
Dodatek zagraniczny przyznaje się urzędnikom wspólnotowym, którzy zostali zmuszeni do przeniesienia swojego miejsca zamieszkania z kraju, w którym zamieszkiwali, do kraju zatrudnienia, w momencie wstępowania do służby Wspólnot Europejskich. Zgodnie z przepisami art. 4 ust. 1 załącznika VII do regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich() przyznanie tego dodatku uzależnione jest od przesłanki, aby urzędnik nie miał miejsca zamieszkania lub nie prowadził głównej działalności zawodowej na terytorium państwa zatrudnienia już przed wstąpieniem do służby.