Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego - 5 października 2006 r. - Komisja / Włochy - Sprawa C-110/05

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

PHILIPPE’A LÉGERA

przedstawiona w dniu 5 października 2006 r.(1)

Sprawa C‑110/05

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Republice Włoskiej

Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego - Artykuł 28 WE - Swobodny przepływ towarów - Uregulowanie krajowe zakazujące ciągnięcia przyczep przez motorowery - Ograniczenia ilościowe - Środki o skutku równoważnym - Względy uzasadniające - Bezpieczeństwo ruchu drogowego - Proporcjonalność





1.        W niniejszej skardze Komisja Wspólnot Europejskich wnosi do Trybunału o stwierdzenie, że utrzymując w mocy uregulowanie zakazujące ciągnięcia przyczep przez motorowery, Republika Włoska uchybiła zobowiązaniom, które na niej ciążą na mocy art. 28 WE.

I -    Ramy prawne

A -    Prawo wspólnotowe

1.      Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską

2.        Artykuł 28 WE stanowi, że:

„Ograniczenia ilościowe w przywozie oraz wszelkie środki o skutku równoważnym są zakazane między państwami członkowskimi”.

3.        Zgodnie z art. 30 WE zakazy lub ograniczenia w przywozie między państwami członkowskimi, które są uzasadnione w szczególności względami bezpieczeństwa publicznego i ochrony zdrowia i życia ludzi, są dozwolone, o ile nie stanowią one środka arbitralnej dyskryminacji ani ukrytych ograniczeń wewnątrzwspólnotowej wymiany handlowej.

2.      Uregulowania dotyczące procedur homologacji typu dwu‑ lub trzykołowych pojazdów silnikowych

4.        Dyrektywa Rady 92/61/EWG(2) została przyjęta w celu ustanowienia wspólnotowej procedury homologacji typu(3) dwu‑ lub trzykołowych pojazdów silnikowych.

5.        Jak jasno wynika z preambuły tej dyrektywy, celem tej procedury jest zagwarantowanie funkcjonowania rynku wewnętrznego dzięki eliminacji technicznych barier w handlu w sektorze pojazdów silnikowych(). Celem dyrektywy jest także poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrona środowiska naturalnego i konsumentów().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00