Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Mengozzi przedstawiona w dniu 30 listopada 2006 r. - De Landtsheer Emmanuel SA przeciwko Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne i Veuve Clicquot Ponsardin SA. - Sprawa C-381/05., sygn. C-381/05

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

PAOLA MENGOZZIEGO

przedstawiona w dniu 30 listopada 2006(1)

Sprawa C-381/05

De Landtsheer Emmanuel SA

przeciwko

Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne

i

Veuve Clicquot Ponsardin SA

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Cour d’appel de Bruxelles)

ŤDyrektywa 84/450/EWG i dyrektywa 97/55/EWG - Reklama porównawcza - Pojęcie - Identyfikacja konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta - Wymogi dopuszczalności porównania - Towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub służące tym samym celom - Odniesienie do nazw pochodzeniať





1.        W analizowanym odesłaniu prejudycjalnym Cour d’appel de Bruxelles stawia Trybunałowi szereg pytań w zakresie wykładni niektórych przepisów dotyczących reklamy porównawczej zawartych w dyrektywie Rady 84/450/EWG z dnia 10 września 1984 r. w sprawie reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej(2), zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 97/55/WE z dnia 6 października 1997 r.(3).

2.        Pytania te powstały w ramach sporu między Comité Interprofessionnel du Vin de Champagne, (Interprofesjonalnego Komitetu Wina Szampanii), zwanego dalej „CIVC” i spółką Veuve Clicquot Ponsardin, zwaną dalej „Veuve Clicquot” a spółką De Landtsheer Emanuel, zwaną dalej „De Landtsheer”, dotyczącego praktyk reklamowych stosowanych przez De Landtsheer przy sprzedaży piwa „Malheur Brut Réserve”.

 Ramy prawne

 Uregulowania wspólnotowe

3.        Dyrektywa 97/55 wprowadziła do dyrektywy 84/450, która początkowo dotyczyła wyłącznie reklamy wprowadzającej w błąd, szereg przepisów odnoszących się do reklamy porównawczej.

        Artykuł 2 pkt 2a dyrektywy 84/450 (zwana dale „dyrektywą 84/450”), w brzmieniu zmienionym dyrektywą 97/55, definiuje „reklamę porównawczą” jako „każdą reklamę, która wyraźnie lub przez domniemanie identyfikuje konkurenta albo towary lub usługi oferowane przez konkurenta”()

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00