Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (wielka izba) z dnia 31 stycznia 2006 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Królestwu Hiszpanii. - Sprawa C-503/03., sygn. C-503/03

Sprawa C‑503/03

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Królestwu Hiszpanii

Swobodny przepływ osób - Dyrektywa 64/221/EWG - Obywatele państw trzecich będący małżonkami obywateli państwa członkowskiego - Prawo wjazdu i pobytu - Ograniczenia ze względu na porządek publiczny - System informacyjny Schengen - Wpis do celów odmowy wjazdu

Opinia rzecznika generalnego J. Kokott przedstawiona w dniu 10 marca 2005 r.  I ‑ 0000

Wyrok Trybunału (wielka izba) z dnia 31 stycznia 2006 r. I ‑ 0000

Streszczenie wyroku

1.     Unia Europejska - Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych - Protokół włączający dorobek Schengen - Konwencja wykonawcza do układu z Schengen - Stosowanie przez władze krajowe

2.     Swobodny przepływ osób - Odstępstwa - Względy porządku publicznego

(dyrektywa Rady 64/221, art. 1-3)

1.     Zgodność praktyki administracyjnej z postanowieniami konwencji wykonawczej do układu z Schengen może usprawiedliwiać działania właściwych organów krajowych tylko wtedy, jeżeli stosowanie spornych przepisów jest zgodne z przepisami prawa wspólnotowego w zakresie swobody przepływu osób.

(por. pkt 35)

2.     Państwo członkowskie, które odmawia wjazdu na terytorium państw będących stronami układu Schengen oraz wydania wizy w celu wjazdu na to terytorium obywatelowi państwa trzeciego będącemu małżonkiem obywatela państwa członkowskiego tylko dlatego, że objęty on został wpisem do celów odmowy wjazdu w ramach systemu informacyjnego Schengen, nie dokonując uprzednio oceny, czy obecność tej osoby stanowi rzeczywiste, istniejące i dostatecznie poważne zagrożenie podstawowych interesów społeczeństwa, uchybia zobowiązaniom, które ciążą na nim na mocy art. 1-3 dyrektywy 64/221 w sprawie koordynacji specjalnych środków dotyczących przemieszczania się i pobytu cudzoziemców, uzasadnionych względami porządku publicznego, bezpieczeństwa publicznego lub zdrowia publicznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00