Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 16 marca 2006 r. - Emsland-Stärke GmbH przeciwko Landwirtschaftskammer Hannover. - Sprawa C-94/05., sygn. C-94/05

Sprawa C‑94/05

Emsland-Stärke GmbH

przeciwko

Landwirtschaftskammer Hannover

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Bundesverwaltungsgericht)

Wspólna polityka rolna - Rozporządzenie (WE) nr 97/95 - Premie wypłacane producentom skrobi ziemniaczanej - Przesłanki przyznania premii - Sankcje - Proporcjonalność - Rozporządzenie (WE, Euratom) nr 2988/95 - Ochrona interesów finansowych Wspólnot Europejskich

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 16 marca 2006 r.  

Streszczenie wyroku

1.     Rolnictwo - Wspólna organizacja rynków - Zboża - Kwoty na produkcję skrobi ziemniaczanej

(rozporządzenie Komisji nr 97/95, zmienione rozporządzeniem nr 1125/96, art. 1 lit. d) i e), art. 4 ust. 5 i art. 13 ust. 4)

2.     Rolnictwo - Wspólna organizacja rynków - Zboża - Kwoty na produkcję skrobi ziemniaczanej

(rozporządzenie Komisji nr 97/95, zmienione rozporządzeniem nr 1125/96, art. 1, art. 4 ust. 5 i art. 13 ust. 4)

3.     Rolnictwo - Wspólna organizacja rynków - Zboża - Kwoty na produkcję skrobi ziemniaczanej

(rozporządzenie Rady nr 2988/95, art. 5 ust. 1; rozporządzenie Komisji nr 97/95 zmienione rozporządzeniem nr 1125/96, art. 13 ust. 4)

1.     Sankcja przewidziana w art. 13 ust. 4 rozporządzenia nr 97/95 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia nr 1766/92 w zakresie ceny minimalnej i płatności wyrównawczej wypłacanej producentom ziemniaków oraz rozporządzenia nr 1868/94 ustanawiającego system kwot na produkcję skrobi ziemniaczanej znajduje zastosowanie do producenta skrobi, który zaopatruje się w ziemniaki u podmiotu gospodarczego nabywającego je bezpośrednio lub pośrednio u producentów, bez konieczności nabycia ziemniaków ponad przydzielony mu limit, nawet jeśli umowa kupna i dostawy wiążąca go z tym podmiotem gospodarczym została nazwana przez jej strony „umową kontraktacji” i uznana za taką przez właściwy organ krajowy na podstawie art. 4 ust. 2 powołanego rozporządzenia, ale nie może zostać zakwalifikowana jako taka w rozumieniu art. 1 lit. d) i e) tego rozporządzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00