Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 18 maja 2006 r. - Archer Daniels Midland Co. i Archer Daniels Midland Ingredients Ltd przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich. - Sprawa C-397/03 P., sygn. C-397/03 P

Sprawa C‑397/03 P

Archer Daniels Midland Co.

i

Archer Daniels Midland Ingredients Ltd

przeciwko

Komisji Wspólnot Europejskich

Odwołanie - Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek lizyny syntetycznej - Grzywny - Wytyczne w sprawie metody ustalania grzywien - Brak mocy wstecznej - Zasada non bis in idem - Równość traktowania - Obrót, który może zostać wzięty pod uwagę

Streszczenie wyroku

1.        Konkurencja - Grzywny - Kwota - Ustalenie

(rozporządzenie Rady nr 17, art. 15 ust. 2; komunikat Komisji 98/C 9/03)

2.        Odwołanie - Właściwość Trybunału

(art. 81 WE; statut Trybunału Sprawiedliwości, art. 58; rozporządzenie Rady nr 17, art. 15)

3.        Konkurencja - Grzywny - Kwota

(rozporządzenie Rady nr 17, art. 15)

4.        Odwołanie - Zarzuty - Niewystarczające uzasadnienie - Podanie przez Sąd uzasadnienia dorozumianego - Dopuszczalność - Warunki

(art. 225 WE; statut Trybunału Sprawiedliwości, art. 36 i 53 akapit pierwszy)

5.        Akty instytucji - Wytyczne w sprawie metody ustalania grzywien nakładanych za naruszenie reguł konkurencji

(komunikat Komisji 98/C 9/03)

6.        Konkurencja - Grzywny - Kwota - Wykonywanie przez Sąd nieograniczonego prawa orzekania

(art. 229 WE; rozporządzenie Rady nr 17, art. 17; komunikat Komisji 98/C 9/03)

7.        Konkurencja - Grzywny - Kwota - Ustalenie - Kryteria

(rozporządzenie Rady nr 17, art. 15 ust. 2)

        Wytyczne w sprawie metody ustalania grzywien nakładanych na mocy art. 15 ust. 2 rozporządzenia nr 17 oraz art. 65 ust. 5 traktatu EWWiS są częścią ram prawnych określających kwotę grzywien, co skutkuje tym, iż ich stosowanie do naruszeń dokonanych przed ich przyjęciem mogłoby naruszać zasadę niedziałania prawa wstecz. W istocie zmiana polityki represyjnej, takiej jak ogólna polityka konkurencji Komisji w zakresie grzywien, w szczególności gdy następuje ona poprzez przyjęcie takich norm postępowania jak wytyczne, może odnosić skutki z punktu widzenia zasady niedziałania prawa wstecz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00