Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (wielka izba) z dnia 19 września 2006 r. - Lidl Belgium GmbH & Co. KG przeciwko Etablissementen Franz Colruyt NV. - Sprawa C-356/04., sygn. C-356/04

Sprawa C‑356/04

Lidl Belgium GmbH & Co. KG

przeciwko

Etablissementen Franz Colruyt NV

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym
złożony przez rechtbank van koophandel te Brussel)

Dyrektywy 84/450/EWG i 97/55/WE - Reklama wprowadzająca w błąd - Reklama porównawcza - Przesłanki dopuszczalności - Porównanie ogólnego poziomu cen stosowanych przez sieci supermarketów - Porównanie cen asortymentu towarów

Streszczenie wyroku

1.        Zbliżanie ustawodawstw - Reklama wprowadzająca w błąd i reklama porównawcza - Dyrektywa 84/450

(dyrektywa Rady 84/450, art. 3a ust. 1 lit. b))

2.        Zbliżanie ustawodawstw - Reklama wprowadzająca w błąd i reklama porównawcza - Dyrektywa 84/450

(dyrektywa Rady 84/450, art. 3a ust. 1 lit. c))

3.        Zbliżanie ustawodawstw - Reklama wprowadzająca w błąd i reklama porównawcza - Dyrektywa 84/450

(dyrektywa Rady 84/450, art. 3a ust. 1 lit. c))

4.        Zbliżanie ustawodawstw - Reklama wprowadzająca w błąd i reklama porównawcza - Dyrektywa 84/450

(dyrektywa Rady 84/450, art. 3a ust. 1 lit. c))

5.        Zbliżanie ustawodawstw - Reklama wprowadzająca w błąd i reklama porównawcza - Dyrektywa 84/450

(dyrektywa Rady 84/450, art. 3a ust. 1 lit. a))

        Przesłankę zawartą w art. 3a ust. 1 lit. b) dyrektywy 84/450 w sprawie reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej, zmienionej dyrektywą 97/55, która uzależnia dopuszczalność reklamy porównawczej od spełnienia przesłanki, zgodnie z którą konkurujące ze sobą towary lub usługi, które są porównywane, powinny służyć zaspokajaniu tych samych potrzeb, należy rozumieć w ten sposób, że nie sprzeciwia jej się reklama porównawcza, która dotyczy łącznie asortymentów towarów powszechnego użytku sprzedawanych przez dwie konkurujące ze sobą sieci supermarketów, o ile asortymenty te złożone są po każdej stronie z pojedynczych towarów, które - rozpatrywane parami - spełniają z osobna przesłankę porównywalności zawartą w tym przepisie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00