Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Geelhoed przedstawiona w dniu 2 czerwca 2005 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Portugalskiej. - Sprawa C-334/03., sygn. C-334/03

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

L.A. Geelhoeda

przedstawiona dnia 2 czerwca 2005 r.(1)

Sprawa C-334/03

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Republice Portugalskiej

(Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego - Naruszenie art. 4d dyrektywy Komisji 90/388/EWG z dnia 28 czerwca 1990 r. w sprawie konkurencji na rynkach usług łączności elektronicznej, zmienionej dyrektywą Komisji 96/19/WE z dnia 13 marca 1996 r.)





I -    Wprowadzenie

1.     W niniejszej sprawie Komisja wnosi o stwierdzenie przez Trybunał, że, nie zapewniając w praktyce skutecznej transpozycji do prawa krajowego art. 4d dyrektywy Komisji 90/388/EWG z dnia 28 czerwca 1990 r. w sprawie konkurencji na rynkach usług łączności elektronicznej(2), zmienionej dyrektywą Komisji 96/19/WE z dnia 13 marca 1996 r. zmieniającą dyrektywę 90/388/EWG w odniesieniu do wdrożenia pełnej konkurencji na rynkach usług łączności elektronicznej(3), Republika Portugalska uchybiła ciążącym na niej zobowiązaniom.

II - Ramy prawne

A -    Uregulowania wspólnotowe

2.     Zgodnie z art. 2 dyrektywy 90/388, zmienionym dyrektywą 96/19, państwa członkowskie uchylą wszelkie przepisy przyznające

„1.      […]

a)      prawa wyłączne do świadczenia usług łączności elektronicznej, w tym tworzenia i eksploatacji sieci telekomunikacyjnych niezbędnych do świadczenia tych usług; lub

b)      prawa specjalne ograniczające do dwóch lub więcej, w oparciu o kryteria nieobiektywne, nieproporcjonalne lub dyskryminacyjne, liczbę przedsiębiorstw upoważnionych do świadczenia usług łączności elektronicznej lub eksploatacji tych sieci; lub

c)      prawa specjalne wyznaczające, w oparciu o kryteria nieobiektywne, nieproporcjonalne lub dyskryminacyjne, określoną liczbę konkurujących ze sobą przedsiębiorstw świadczących usługi łączności elektronicznej lub eksploatujących albo zapewniających dostęp do tych sieci.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00