Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Geelhoed przedstawiona w dniu 1 grudnia 2005 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Zjednoczonemu Królestwu Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. - Sprawa C-65/04., sygn. C-65/04

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

L.A. GEELHOEDA

przedstawiona w dniu 1 grudnia 2005 r.1(1)

Sprawa C‑65/04

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Zjednoczonemu Królestwu Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej

Skarga o stwierdzenie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego - Naruszenie art. 5 ust. 3 dyrektywy Rady 89/618/Euratom z dnia 27 listopada 1989 r. w sprawie informowania ogółu społeczeństwa o środkach ochrony zdrowia, które będą stosowane, oraz o działaniach, jakie należy podjąć w przypadku pogotowia radiologicznego





I -    Wprowadzenie

1.     W niniejszej sprawie wniesionej na podstawie art. 141 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej (zwanego dalej „traktatem EWEA”) Komisja wnosi o stwierdzenie, że nie informując z wyprzedzeniem ogółu społeczeństwa Gibraltaru o środkach ochrony zdrowia, które będą podjęte w przypadku pogotowia radiologicznego związanego z okrętem podwodnym o napędzie atomowym marynarki wojennej Zjednoczonego Królestwa zacumowanym w porcie w Gibraltarze, Zjednoczone Królestwo uchybiło zobowiązaniom, które ciążą na nim na mocy art. 5 ust. 3 dyrektywy Rady 89/618/Euratom (zwanej dalej „dyrektywą 89/618”)(2).

2.     Najważniejszą kwestią jest po prostu to, czy rozstrzygnięcie w niniejszej sprawie jest zdeterminowane przez zasady określone niedawno przez Trybunał w sprawie C‑61/03 Komisja przeciwko Zjednoczonemu Królestwu(). W sprawie tej Trybunał nie uwzględnił argumentów Komisji, zgodnie z którymi Zjednoczone Królestwo uchybiło zobowiązaniom ciążącym na nim na mocy art. 37 EA w ten sposób, że nie przedstawiło jej ogólnych danych odnoszących się do planu usuwania odpadów radioaktywnych pochodzących z demontażu reaktora atomowego używanego wcześniej do celów wojskowych. Istota rozumowania Trybunału była następująca:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00