Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Kokott przedstawiona w dniu 8 grudnia 2005 r. - Agip Petroli SpA przeciwko Capitaneria di porto di Siracusa oraz inne. - Sprawa C-456/04., sygn. C-456/04

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

JULIANE KOKOTT

przedstawiona w dniu 8 grudnia 2005 r.(1)

Sprawa C‑456/04

Agip Petroli SpA

przeciwko

Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti,

Capitaneria di porto di Siracusa

oraz

Capitaneria di porto di Siracusa - Sezione staccata di Santa Panagia

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunale Amministrativo Regionale per la Sicilia (Włochy)]

Transport morski - Swobodny przepływ usług w transporcie morskim w obrębie państw członkowskich - Kabotaż morski - Artykuł 3 ust. 3 rozporządzenia nr 3577/92 - Kabotaż wyspowy - Statki towarowe powyżej 650 gt - Sprawy dotyczące załogi - Prawo właściwe - Państwo bandery lub państwo przyjmujące - Pojęcie „rejsu następującego po lub przed rejsem odpowiednio z lub do innego państwa”





I -    Wprowadzenie

1.     Pytanie prejudycjalne przedłożone przez Tribunale Amministrativo Regionale per la Sicilia(2) dotyczy zakresu swobodnego przepływu usług w dziedzinie kabotażu morskiego.

2.     Sąd krajowy zwraca się do Trybunału z wnioskiem o wyjaśnienie, czy w ramach kabotażu wyspowego(3) wykonywanego przez statki towarowe o tonażu brutto przewyższającym 650 gt wymogi dotyczące załogi wynikają z ustawodawstwa państwa bandery, czy z ustawodawstwa państwa, w obrębie którego odbywa się kabotaż wyspowy, jeżeli bezpośrednio po lub przed rejsem kabotażowym następuje rejs bez ładunku. Kwestia ta zdaje się mieć charakter techniczny, jednakże posiada ona istotne znaczenie w sektorze transportu morskiego(4), który w 2002 r. wyniósł ok. 41% usług transportowych wewnątrz Wspólnoty, a tym samym niemal tyle samo co zajmujący pierwszą pozycję transport drogowy(5).

3.     Zdaniem sądu krajowego udzielenie odpowiedzi na powyższe pytanie jest konieczne dla rozstrzygnięcia sporu, który Agip Petroli SpA (zwana dalej „Agip Petroli”) wszczęła przeciwko Capitaneria di porto di Siracusa (kapitanatowi w Syrakuzach) i innym. W postępowaniu tym Agip Petroli kwestionuje decyzję odmawiającą udzielenia zezwolenia na transport ładunku paliwowego między dwoma portami sycylijskimi powołującą się w uzasadnieniu na to, że dalszy rejs do zagranicznego portu miał nastąpić bez ładunku, a skład załogi nie spełniał wymogów prawa włoskiego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00