Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 13 stycznia 2005 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Królestwu Hiszpanii. - Sprawa C-84/03., sygn. C-84/03

Sprawa C‑84/03

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Królestwu Hiszpanii

Uchybienie zobowiązaniom Państwa Członkowskiego - Dyrektywy 93/36/EWG i 93/37/EWG - Zamówienia publiczne - Procedura udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane - Zakres stosowania - Pojęcie instytucji zamawiającej - Porozumienia o współpracy między jednostkami administracji - Pojęcie zamówienia - Stosowanie procedury negocjacyjnej w przypadkach nieprzewidzianych w dyrektywie

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 13 stycznia 2005 r.   I-0000

Streszczenie wyroku

1.     Zbliżanie ustawodawstw - Procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane - Dyrektywy 93/36 i 93/37 - Instytucje zamawiające - Podmiot prawa publicznego - Pojęcie - Przepisy krajowe wyłączające podmioty prawa prywatnego spełniające warunki przewidziane w dyrektywach - Niedopuszczalność

(dyrektywy Rady 93/36, art. 1 lit. b) i 93/37, art. 1 lit. b))

2.     Zbliżanie ustawodawstw - Procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane - Dyrektywy 93/36 i 93/37 - Zamówienie publiczne - Pojęcie - Przepisy krajowe wyłączające porozumienia o współpracy zawarte między podmiotami prawa publicznego - Niedopuszczalność

(dyrektywy Rady 93/36, art. 1 lit. a) i 93/37, art. 1 lit. a))

3.     Zbliżanie ustawodawstw - Procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane - Dyrektywy 93/36 i 93/37 - Odstępstwa od ogólnych zasad - Ścisła wykładnia - Stosowanie procedury negocjacyjnej - Granice

(dyrektywy Rady 93/36 i 93/37)

1.     Prawodawstwo krajowe z zakresu zamówień publicznych, które wyłącza ze swego zakresu stosowania podmioty prawa prywatnego, mimo że spełniają one kumulatywnie warunki, na podstawie których zostało zdefiniowane pojęcie „podmiotu prawa publicznego”, i które zostały wymienione w art. 1 lit. b) akapit drugi dyrektyw 93/36, koordynującej procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy, i 93/97, dotyczącej koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, stanowi niepoprawną transpozycję wspomnianego pojęcia „podmiotu prawa publicznego”, a w konsekwencji również pojęcia „instytucji zamawiającej” zawartego w akapicie pierwszym tego przepisu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00