Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 20 stycznia 2005 r. - Roger Noteboom przeciwko Rijksdienst voor Pensioenen. - Sprawa C-101/04., sygn. C-101/04

Sprawa C‑101/04

Roger Noteboom

przeciwko

Rijksdienst voor Pensioenen

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Arbeidsrechtbank Gent)

Zabezpieczenie społeczne pracowników migrujących - Rozporządzenie (EWG) nr 1408/71 - Świadczenia emerytalne - Dodatek wakacyjny przyznany korzystającemu ze świadczenia emerytalnego - Bezrobotny pracownik przygraniczny, który staje się beneficjentem systemu emerytalnego

Wyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 20 stycznia 2005 r.  I-0000

Streszczenie wyroku

1.     Zabezpieczenie społeczne pracowników migrujących - Przepisy wspólnotowe - Przedmiotowy zakres stosowania - Świadczenia należące do zakresu stosowania rozporządzenia nr 1408/71 i świadczenia wyłączone - Kryteria podziału - Dodatek wakacyjny, przyznawany osobom uprawnionym do emerytury - Świadczenie przyznawane na podstawie obiektywnych kryteriów i zawierające elementy konstytutywne świadczenia emerytalnego - Włączenie

(rozporządzenie Rady nr 1408/71, art. 4 ust. 1)

2.     Zabezpieczenie społeczne pracowników migrujących - Bezrobocie - Całkowicie bezrobotny pracownik przygraniczny - Uprawnienie do świadczeń emerytalnych Państwa Członkowskiego miejsca zamieszkania - Uwzględnienie okresu bezrobocia zgodnie z ustawodawstwem tego państwa

(rozporządzenie Rady nr 1408/71, art. 45 ust. 1 i 6)

1.     Świadczenie można uznać za świadczenie z ubezpieczenia społecznego, wchodzące w przedmiotowy zakres stosowania rozporządzenia nr 1408/71, jeżeli, po pierwsze, jest ono przyznawane uprawnionym w oderwaniu od jakiejkolwiek indywidualnej i dyskrecjonalnej oceny ich osobistych potrzeb i na podstawie prawnie określonej sytuacji oraz, po drugie, jeżeli dotyczy ono jednego z ryzyk enumeratywnie wyliczonych w art. 4 ust. 1 tego rozporządzenia. Co się tyczy drugiego warunku, podział na świadczenia wyłączone z zakresu stosowania rozporządzenia nr 1408/71 i na świadczenia do niego należące opiera się na elementach konstytutywnych świadczenia, w szczególności na jego celach i warunkach przyznania, nie zaś na okoliczności, iż dane świadczenie zostało lub nie zostało zakwalifikowane przez ustawodawstwo krajowe jako świadczenie z ubezpieczenia społecznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00