Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (trzecia izba) z dnia 26 maja 2005 r. - Finanzamt Arnsberg przeciwko Stadt Sundern. - Sprawa C-43/04., sygn. C-43/04

Sprawa C‑43/04

Finanzamt Arnsberg

przeciwko

Stadt Sundern

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Bundesfinanzhof)

Szósta dyrektywa VAT - Artykuł 25 - Wspólny system ryczałtu stosowany do producentów rolnych - Dzierżawa terenów łowieckich w ramach komunalnego gospodarstwa leśnego - Pojęcie „usługi rolnicze”

Wyrok Trybunału (trzecia izba) z dnia 26 maja 2005 r.  I‑0000

Streszczenie wyroku

Postanowienia podatkowe - Harmonizacja ustawodawstw - Podatki obrotowe - Wspólny system podatku od wartości dodanej - System ryczałtu dla producentów rolnych - Zakres stosowania - Czynności niebędące dostawą produktów rolnych ani świadczeniem usług rolniczych - Wyłączenie - Świadczenie usług rolniczych - Pojęcie - Dzierżawa terenów łowieckich - Wyłączenie

(dyrektywa Rady 77/388, art. 25)

Artykuł 25 szóstej dyrektywy 77/388, który przyznaje państwom członkowskim prawo zastosowania systemu ryczałtowego w odniesieniu do producentów rolnych w sytuacjach, w których zastosowanie ogólnego systemu opodatkowania podatkiem od wartości dodanej lub ewentualnie systemu uproszczonego przewidzianego w art. 24 spowodowałoby trudności, należy interpretować w ten sposób, że ten ostatni system ma zastosowanie wyłącznie do dostawy produktów rolnych i świadczenia usług rolniczych w rozumieniu art. 25 ust. 2 i że inne czynności wykonywane przez rolników ryczałtowych podlegają zasadom ogólnym tej dyrektywy.

W tym zakresie art. 25 ust. 2 tiret piąte dyrektywy 77/388 w związku z załącznikiem B do tej dyrektywy należy interpretować w ten sposób, że oddanie w dzierżawę terenów łowieckich przez rolnika ryczałtowego nie stanowi świadczenia usług rolniczych w rozumieniu tej dyrektywy. Przede wszystkim dzierżawa terenów łowieckich nie jest w sposób wyraźny wymieniona w tych przepisach i nie spełnia ustanowionych przez nie przesłanek. Następnie wspólny system ryczałtowy stanowi wyjątek od zasad ogólnych szóstej dyrektywy i w związku z tym może być stosowany tylko w takim zakresie, jaki jest niezbędny do osiągnięcia jego celu. Wreszcie wykładnia pojęcia „usług rolniczych” w ten sposób, że obejmuje ono dzierżawę tego rodzaju jak dzierżawa terenów łowieckich, która nie służy żadnym celom rolniczym i która nie dotyczy środków trwałych zwykle używanych w gospodarstwach rolnych, leśnych lub połowowych, nie odpowiada ani charakterowi, ani celowi tego systemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00