Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Jacobs przedstawiona w dniu 2 grudnia 2004 r. - Królestwo Hiszpanii przeciwko Radzie Unii Europejskiej. - Sprawa C-342/03., sygn. C-342/03

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

F. G. JACOBSA

przedstawiona w dniu 2 grudnia 2004 r.(1)

Sprawa C‑342/03

Królestwo Hiszpanii

przeciwko

Radzie Unii Europejskiej






1.     W niniejszej sprawie Królestwo Hiszpanii wnosi o stwierdzenie nieważności rozporządzenia Rady (WE) nr 975/2003 z dnia 5 czerwca 2003 r. otwierającego i ustalającego zarządzanie kontyngentem taryfowym na przywóz konserw z tuńczyka objętych kodami CN 1604 14 11, 1604 14 18 i 1604 20 70(2).

 Zaskarżone rozporządzenie i okoliczności jego przyjęcia

2.     W listopadzie 2001 r. Wspólnota, Królestwo Tajlandii i Republika Filipin postanowiły zorganizować konsultacje w celu zbadania, w jakim zakresie słuszne interesy Tajlandii i Filipin były naruszane przez stosowanie preferencji taryfowych w odniesieniu do konserw z tuńczyka, pochodzących z grupy państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku (zwanych dalej „państwami AKP”).

3.     W owym czasie Wspólnota objęła konserwy z tuńczyka pochodzące z państw AKP całkowitym zwolnieniem z cła, podczas gdy konserwy z tuńczyka pochodzące z Tajlandii i z Filipin były objęte cłem o stawce 24%.

4.     Ponieważ nie zdołano osiągnąć wzajemnie satysfakcjonującego rozwiązania, Wspólnota, Tajlandia i Filipiny postanowiły przekazać sprawę do mediacji w ramach Światowej Organizacji Handlu (zwanej dalej „WTO”).

5.     W opinii z dnia 20 grudnia 2002 r. mediator zalecił Wspólnocie otwarcie w 2003 r. kontyngentu taryfowego na przywóz 25 000 ton konserw z tuńczyka, pochodzących z Tajlandii i Filipin, objętych 12‑procentową stawką celną.

6.     Powyższe rozwiązanie zostało wprowadzone zaskarżonym rozporządzeniem, opartym na art. 133 WE.

7.     Kontyngent został podzielony na cztery części: 52% jego rocznej wielkości przypadło na przywóz pochodzący z Tajlandii, 36% na przywóz pochodzący z Filipin, 11% na przywóz pochodzący z Indonezji i 1% na przywóz pochodzący z innych państw trzecich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00