Orzeczenie
Postanowienie Sądu (pierwsza izba) z dnia 14 października 2021 r. Amazon.com, Inc. i in. przeciwko Komisji Europejskiej - Sprawa T-19/21., sygn. T-19/21
Wydanie tymczasowe
POSTANOWIENIE SĄDU (pierwsza izba)
z dnia 14 października 2021 r.(*)
Skarga o stwierdzenie nieważności Konkurencja Nadużycie pozycji dominującej Sprzedaż online Decyzja o wszczęciu postępowania wyjaśniającego Zakres terytorialny postępowania wyjaśniającego Wyłączenie Włoch Akt niepodlegający zaskarżeniu Akt przygotowawczy Niedopuszczalność
W sprawie T19/21
Amazon.com, Inc., z siedzibą w Wilmingtonie, Delaware (Stany Zjednoczone),
Amazon Services Europe Srl, z siedzibą w Luksemburgu (Luksemburg),
Amazon EU Srl, z siedzibą w Luksemburgu,
Amazon Europe Core Srl, z siedzibą w Luksemburgu,
które reprezentują adwokaci A. Komninos i G. Tantulli,
strona skarżąca,
przeciwko
Komisji Europejskiej, którą reprezentują B. Ernst, T. Franchoo, G. Meessen i C. Sjödin, w charakterze pełnomocników,
strona pozwana,
mającej za przedmiot oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności części decyzji Komisji C(2020) 7692 final z dnia 10 listopada 2020 r. o wszczęciu postępowania na podstawie art. 102 TFUE w sprawie AT.40703 Amazon Buy Box,
SĄD (pierwsza izba),
w składzie: H. Kanninen, prezes, M. Jaeger i N. Półtorak (sprawozdawczyni), sędziowie,
sekretarz: E. Coulon,
wydaje następujące
Postanowienie
Okoliczności powstania sporu
1 Skarżące, spółki Amazon.com, Inc., Amazon Services Europe Srl, Amazon EU Srl i Amazon Europe Core Srl (zwane dalej łącznie Amazonem), wchodzą w skład jednego przedsiębiorstwa. Amazon prowadzi w szczególności działalność w Internecie, a mianowicie zawiera transakcje sprzedaży detalicznej online oraz świadczy różne usługi online.
2 W dniu 10 listopada 2020 r. Komisja Europejska wydała decyzję C(2020) 7692 final dotyczącą wszczęcia postępowania w sprawie AT.40703 Amazon Buy Box (zwaną dalej zaskarżoną decyzją).
Zdaniem Komisji niektóre praktyki handlowe Amazona mogą skutkować sztucznym faworyzowaniem jego własnej oferty sprzedaży detalicznej oraz ofert zamieszczanych w jego przestrzeni Marketplace przez sprzedawców korzystających ze świadczonych przez to przedsiębiorstwo usług w zakresie logistyki i dostaw.