Orzeczenie
Wyrok Sądu (dziesiąta izba w składzie powiększonym) z dnia 20 października 2021 r. - Polskie Linie Lotnicze LOT SA przeciwko Komisji Europejskiej. - Sprawa T-296/18., sygn. T-296/18
WYROK SĄDU (dziesiąta izba w składzie powiększonym)
z dnia 20 października 2021 r. ( *1 )
Konkurencja Koncentracje Transport lotniczy Decyzja uznająca koncentrację za zgodną z rynkiem wewnętrznym i z porozumieniem EOG Rynek właściwy Ocena wpływu koncentracji na konkurencję Zobowiązania Obowiązek uzasadnienia
W sprawie T296/18
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., z siedzibą w Warszawie (Polska), które reprezentowali adwokaci M. Jeżewski i M. König,
strona skarżąca,
przeciwko
Komisji Europejskiej, którą reprezentowali L. Wildpanner, T. Franchoo i J. Szczodrowski, w charakterze pełnomocników,
strona pozwana,
popieranej przez
Deutsche Lufthansa AG, z siedzibą w Kolonii (Niemcy), którą reprezentowali adwokaci S. Völcker i R. Benditz,
interwenient,
mającej za przedmiot oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 9118 final z dnia 21 grudnia 2017 r. uznającej koncentrację za zgodną z rynkiem wewnętrznym i z porozumieniem EOG (sprawa COMP/M.8633 Lufthansa/Niektóre aktywa Air Berlin),
SĄD (dziesiąta izba w składzie powiększonym),
w składzie: M. van der Woude, prezes, A. Kornezov, E. Buttigieg, K. Kowalik-Bańczyk (sprawozdawczyni) i G. Hesse, sędziowie,
sekretarz: R. kelyt, administratorka,
uwzględniając pisemny etap postępowania i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 10 września 2020 r.,
wydaje następujący
Wyrok
Okoliczności powstania sporu
1 | Air Berlin plc był przewoźnikiem lotniczym, którego spółkami zależnymi były Luftfahrtgesellschaft Walter mbH (zwany dalej LGW) i Niki Luftfahrt GmbH. W ramach tak zwanej umowy wet lease (zwanej dalej umową wet lease) LGW wydzierżawiało spółce Air Berlin regionalne statki powietrzne wraz z załogą w celu zapewnienia dopływu pasażerów na inne trasy obsługiwane przez Air Berlin. |
2 | W 2016 r., w związku z trudnościami finansowymi, Air Berlin wdrożył plan restrukturyzacji, który miał być częściowo finansowany dzięki pożyczkom jednego z jego akcjonariuszy, mianowicie Etihad Airways PJSC. |