Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu (dziewiąta izba w składzie powiększonym) z dnia 15 września 2021 r. INC SpA i Consorzio Stabile Sis SCpA przeciwko Komisji Europejskiej - Sprawa T-24/19

Wydanie tymczasowe

WYROK SĄDU (dziewiąta izba w składzie powiększonym)

z dnia 15 września 2021 r.(*)

Pomoc państwa Autostrady włoskie Przedłużenie koncesji w celu wykonania robót Usługi w ogólnym interesie gospodarczym Ograniczenie opłat za przejazd Decyzja o niewnoszeniu zastrzeżeń Artykuł 106 ust. 2 TFUE Skargi wniesione przez konkurentów beneficjenta Rezygnacja z planu przyznania pomocy przez państwo członkowskie Plan, który nie może zostać wdrożony w formie, w jakiej został zatwierdzony Stwierdzenie nieważności nieprzynoszące korzyści skarżącym Utrata interesu prawnego Umorzenie postępowania

W sprawie T24/19

INC SpA, z siedzibą w Turynie (Włochy),

Consorzio Stabile Sis SCpA, z siedzibą w Turynie,

które reprezentowali adwokaci H.-G. Kamann, F. Louis i G. Tzifa,

strona skarżąca,

przeciwko

Komisji Europejskiej, którą reprezentowali L. Haasbeek, D. Recchia i S. Noë, w charakterze pełnomocników,

strona pozwana,

mającej za przedmiot oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2018) 2435 final z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie pomocy państwa przyznanej do celów planu inwestycyjnego dotyczącego włoskich autostrad [sprawy SA.49335 (2017/N) i SA.49336 (2017/N)],

SĄD (dziewiąta izba w składzie powiększonym),

w składzie: M.J. Costeira, prezes, D. Gratsias (sprawozdawca), M. Kancheva, B. Berke i T. Perišin, sędziowie,

sekretarz: P. Cullen, administrator,

uwzględniając pisemny etap postępowania i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 24 listopada 2020 r.,

wydaje następujący

Wyrok

 Okoliczności powstania sporu

1 Dwoma pismami z dnia 13 października 2017 r. władze włoskie zgłosiły Komisji Europejskiej szereg środków odnoszących się do planu inwestycyjnego dotyczącego autostrad włoskich.

Około 5800 km włoskich autostrad jest obecnie obsługiwane przez podmioty prywatne w ramach koncesji. Zgodnie z dotyczącymi ich umowami koncesjonariusze muszą wykonywać roboty lub świadczyć usługi związane z funkcjonowaniem autostrad. Koncesjonariusze ponoszą ryzyko związane z budową i funkcjonowaniem autostrad oraz muszą wywiązać się z szeregu zobowiązań związanych ze znaczeniem tego typu infrastruktury dla społeczeństwa. Ponadto mające zastosowanie ramy regulacyjne przewidują szereg systemów pobierania opłat mających na celu zapewnienie równowagi finansowej między przychodami z koncesji a kosztami inwestycji dokonanych przez koncesjonariuszy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00