Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu (pierwsza izba w składzie powiększonym) z dnia 15 września 2021 r. - Daimler AG przeciwko Komisji Europejskiej. - Sprawa T-359/19., sygn. T-359/19

Wydanie tymczasowe

WYROK SĄDU (druga izba w składzie powiększonym)

z dnia 15 września 2021 r.(*)

Środowisko naturalne Rozporządzenie (WE) nr 443/2009 Rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 725/2011 Decyzja wykonawcza (UE) 2015/158 Decyzja wykonawcza (UE) 2019/583 Emisje dwutlenku węgla Metoda testowania Samochody osobowe

W sprawie T359/19

Daimler AG, z siedzibą w Stuttgarcie (Niemcy), który reprezentowali adwokaci N. Wimmer, C. Arhold i G. Ollinger,

strona skarżąca,

przeciwko

Komisji Europejskiej, którą reprezentowali K. TalabérRitz i A. Becker, w charakterze pełnomocników,

strona pozwana,

mającej za przedmiot oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/583 z dnia 3 kwietnia 2019 r. potwierdzającej lub zmieniającej wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. 2019, L 100, s. 66) w zakresie, w jakim wyłącza ona w odniesieniu do skarżącego średni indywidualny poziom emisji CO2 i oszczędności CO2 przypisywane ekoinnowacjom,

SĄD (druga izba w składzie powiększonym),

w składzie: S. Papasavvas, prezes, V. Tomljenović, F. Schalin (sprawozdawca), P. ©kvařilováPelzl i I. Nmm, sędziowie,

sekretarz: J. Palacio González, główny administrator,

uwzględniając pisemny etap postępowania i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 1 lutego 2021 r.,

wydaje następujący

Wyrok

 Ramy prawne

W ramach wyznaczonego przez Unię Europejską celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla (CO2) lekkich pojazdów, gwarantując jednocześnie prawidłowe funkcjonowanie rynku wewnętrznego, Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej przyjęły rozporządzenie (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów […] (Dz.U. 2009, L 140, s. 1).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00