Orzeczenie
Wyrok Sądu (pierwsza izba) z dnia 12 lipca 2019 r. - Ceobus i in. przeciwko Komisji Europejskiej. - Sprawa T-330/17., sygn. T-330/17
Wydanie tymczasowe
WYROK SĄDU (pierwsza izba)
z dnia 12 lipca 2019 r.(*)
Pomoc państwa System pomocy wprowadzony przez Francję w latach 19942008 Dotacje inwestycyjne przyznane przez region Île-de-France Decyzja uznająca system pomocy za zgodny z rynkiem wewnętrznym Pojęcia pomocy istniejącej i nowej pomocy Artykuł 107 TFUE Artykuł 108 TFUE Artykuł 1 lit. b) ppkt (i) i (v) rozporządzenia (UE) 2015/1589 Termin przedawnienia Artykuł 17 rozporządzenia 2015/1589
W sprawie T330/17
Ceobus, z siedzibą w Génicourt (Francja), oraz pozostałe skarżące, których nazwy figurują w załączniku(1), reprezentowane przez D. de Comblesa de Nayvesa, a następnie przez F. Segalena, adwokatów,
strona skarżąca,
przeciwko
Komisji Europejskiej, reprezentowanej przez L. Armati, C. Georgievę-Kecsmar oraz T. Maxiana Ruschego, działających w charakterze pełnomocników,
strona pozwana,
mającej za przedmiot oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności części decyzji Komisji (UE) 2017/1470 z dnia 2 lutego 2017 r. dotyczącej programów pomocy SA.26763 2014/C (ex 2012/NN) przyznanej przez Francję na rzecz przedsiębiorstw świadczących usługi transportu autobusowego w regionie Île-de-France (Dz.U. 2017, L 209, s. 24),
SĄD (pierwsza izba),
w składzie: I. Pelikánová, prezes, V. Valančius i U. Öberg (sprawozdawca), sędziowie,
sekretarz: E. Coulon,
wydaje następujący
Wyrok
I. Okoliczności powstania sporu
1 W ramach niniejszej skargi Ceobus oraz pozostałe skarżące, których nazwy figurują w załączniku, wnoszą o stwierdzenie nieważności części decyzji Komisji (UE) 2017/1470 z dnia 2 lutego 2017 r. dotyczącej programów pomocy SA.26763 2014/C (ex 2012/NN) przyznanej przez Francję na rzecz przedsiębiorstw świadczących usługi transportu autobusowego w regionie Île-de-France (Dz.U. 2017, L 209, s. 24, zwanej dalej zaskarżoną decyzją).
Skarżące są przedsiębiorstwami prawa francuskiego, które prowadzą działalność na obszarze regionu Île-de-France (Francja, zwanego dalej regionem), gdzie obsługują sieci pasażerskiego transportu drogowego.