Orzeczenie
Wyrok Sądu (pierwsza izba) z dnia 12 lipca 2019 r. - Syndicat Transport Ile de France (STIF-IDF) przeciwko Komisji Europejskiej. - Sprawa T-738/17., sygn. T-738/17
Wydanie tymczasowe
WYROK SĄDU (pierwsza izba)
z dnia 12 lipca 2019 r.(*)
Pomoc państwa System pomocy wprowadzony bezprawnie przez Francję w latach 19942008 Dotacje inwestycyjne przyznane przez STIF-IDF Decyzja uznająca system pomocy za zgodny z rynkiem wewnętrznym Korzyść Rekompensata kosztów związanych z wykonywaniem zobowiązań z zakresu usług publicznych Artykuł 107 ust. 1 TFUE Obowiązek uzasadnienia
W sprawie T738/17
Syndicat Transport Île de France (STIF-IDF), z siedzibą w Paryżu (Francja), reprezentowany przez B. Le Breta i C. Rydzynski, adwokatów,
strona skarżąca,
przeciwko
Komisji Europejskiej, reprezentowanej przez L. Armati, C. Georgievę-Kecsmar oraz T. Maxiana Ruschego, działających w charakterze pełnomocników,
strona pozwana,
mającej za przedmiot oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności części decyzji Komisji (UE) 2017/1470 z dnia 2 lutego 2017 r. dotyczącej programów pomocy SA.26763 2014/C (ex 2012/NN) przyznanej przez Francję na rzecz przedsiębiorstw świadczących usługi transportu autobusowego w regionie Île-de-France (Dz.U. 2017, L 209, s. 24),
SĄD (pierwsza izba),
w składzie: I. Pelikánová, prezes, V. Valančius i U. Öberg (sprawozdawca), sędziowie,
sekretarz: E. Coulon,
wydaje następujący
Wyrok
Okoliczności powstania sporu
1 Skarżący, Syndicat Transport Île-de-France (STIF-IDF), jest zakładem administracyjnym utworzonym na podstawie ordonnance no 59151, du 7 janvier 1959, relative lorganisation des transports de voyageurs dans la région parisienne (zarządzenia nr 59151 z dnia 7 stycznia 1959 r. w sprawie organizacji transportu pasażerskiego w regionie paryskim, JORF z dnia 10 stycznia 1959 r., s. 696), ze zmianami.
Jako podmiot zapewniający organizację usług publicznego regularnego transportu osób na terytorium regionu Île-de-France (Francja) skarżący koordynuje i finansuje usługi w zakresie transportu publicznego świadczone przez Régie autonome des transports parisiens (RATP), Société nationale des chemins de fer français (SNCF) i prywatne przedsiębiorstwa należące do sieci organisation professionnelle des transports dÎle-de-France (Optile).