Orzeczenie
Wyrok Sądu pierwszej instancji (trzecia izba) z dnia 12 stycznia 2005 r. - Deutsche Post EURO EXPRESS GmbH przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-334/03., sygn. T-334/03
Sprawa T-334/03
Deutsche Post EURO EXPRESS GmbH
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Wspólnotowy znak towarowy - Oznaczenie słowne EUROPREMIUM - Bezwzględna podstawa odmowy rejestracji - Charakter opisowy - Artykuł 7 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 40/94
Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (trzecia izba) z dnia 12 stycznia 2005 r. II‑0000
Streszczenie wyroku
1. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znak towarowy złożony z elementów wykorzystywanych ponadto jako slogany reklamowe - Przesłanka rejestracji - Zdolność do bycia postrzeganym jako wskazówka pochodzenia handlowego danych towarów i usług - Badanie przeprowadzane w ramach stosowania art. 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/94 - Artykuł 7 ust.1 lit. c) - Odmienne kryteria stosowania
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. b) i c))
2. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znaki towarowe składające się wyłącznie z oznaczeń lub wskazówek mogących służyć do oznaczania cech towaru - Oznaczenie słowne „EUROPREMIUM”
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. c))
1. Rejestracja wspólnotowego znaku towarowego składającego się z oznaczeń lub wskazówek, które są ponadto wykorzystywane jako slogany reklamowe, wskazówki odnośnie do jakości lub wyrażenia zachęcające do nabycia towarów i usług określonych tym znakiem towarowym, nie jest wykluczona jako taka jedynie ze względu na takie wykorzystanie, jeśli ten znak towarowy może być postrzegany jako wskazówka pochodzenia handlowego konkretnych towarów i usług dla celów umożliwienia właściwemu kręgowi odbiorców, bez możliwego wprowadzenia w błąd, odróżnienia towarów i usług właściciela znaku towarowego od tych o innym pochodzeniu handlowym.