Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 2 czerwca 2023 r., sygn. I OSK 1369/22

Pomoc społeczna

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Aleksandra Łaskarzewska Sędziowie: Sędzia NSA Mariola Kowalska (spr.) Sędzia del. WSA Jakub Zieliński po rozpoznaniu w dniu 2 czerwca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 10 maja 2022 r. sygn. akt II SA/Rz 1860/21 w sprawie ze skargi J.M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie z dnia 3 listopada 2021 r. nr SKO.4111.1284.2426.2021 w przedmiocie odmowy przyznania świadczenia pielęgnacyjnego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wyrokiem z dnia 10 maja 2022 r., sygn. akt II SA/Rz 1860/21 po rozpoznaniu skargi J.M. (dalej "skarżący") na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie z dnia 3 listopada 2021 r. znak: SKO.4111.1284.2426.2021 w przedmiocie odmowy przyznania świadczenia pielęgnacyjnego uchylił zaskarżoną decyzję oraz decyzję Burmistrza Miasta i Gminy [...] z dnia 4 października 2021 r., nr MGOPS.5212.51.2021.

Skargę kasacyjną od powyższego wyroku złożyło Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Rzeszowie reprezentowane przez r.pr. Z.M. Zaskarżając go w całości zarzuciło:

1. na podstawie art. 174 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2022 r., poz. 329 ze zm., dalej "P.p.s.a.") naruszenie przepisu prawa materialnego, tj. art. 17 ust. 5 pkt 4 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022 r., poz. 615, dalej "u.ś.r.") poprzez błędną jego wykładnię polegającą na przyjęciu, że osoba legitymująca się orzeczeniem o trwałej i całkowitej niezdolności do pracy nie może podejmować zatrudnienia z uwagi na konieczność sprawowania opieki nad osobą niepełnosprawną, podczas gdy w rzeczywistości zdolność do pracy w świetle powyższego przepisu powinna być oceniana jako zdolność do pracy w normalnych warunkach, a nie zdolność do pracy czysto teoretyczna i tylko na warunkach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r., poz. 573 ze zm.), co w konsekwencji spowodowało naruszenie przez Sąd I instancji dyspozycji art. 145 § 1 pkt 1 lit. a P.p.s.a.;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00