Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 czerwca 2023 r., sygn. I GSK 1107/22

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Bogdan Fischer Sędzia NSA Piotr Pietrasz (spr.) Sędzia del. NSA Anna Apollo po rozpoznaniu w dniu 28 czerwca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej V. O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 27 stycznia 2022 r. sygn. akt I SA/Rz 896/21 w sprawie ze skargi V. O. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie z dnia 10 września 2021 r. nr 1801-IGC.4361.2.2020 w przedmiocie zajęcia towaru 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od V. O. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wyrokiem z dnia 27 stycznia 2022 r., sygn. akt I SA/Rz 896/21 oddalił skargę V. O. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie z dnia 10 września 2021 r., nr 1801-IGC.4361.2.2020 w przedmiocie zajęcia towaru.

W skardze kasacyjnej V. O. zaskarżył powyższy wyrok w całości. Zaskarżonemu wyrokowi zarzucono na podstawie art. 174 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm., dalej: p.p.s.a.) naruszenie:

1. art. 198 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz. U. UE L, nr 269, s. 1, ze zm., dalej: UKC)

- poprzez pominięcie szeregu istotnych faktów i okoliczności mających znaczenie dla sprawy, wybiórczą ocenę jedynie wycinka zebranego w sprawie materiału dowodowego, zwłaszcza pominięcie konkluzji zawartych w opinii biegłego z dnia 04.02.2019 r. oraz stanowiska Prokuratury z dnia 19.12.2019 r., a równoczesne bezkrytyczne przyjęcie nieudostępnionej stronie opinii Inspekcji Handlowej z dnia 27.03.2020 r.

- poprzez bezzasadne przyjęcie, że opinia sporządzona przez Inspekcję Handlową, w jakikolwiek sposób ustala stan faktyczny lub jego ocenę prawną (kreuje stan faktyczny lub prawny), podczas, gdy jej jedynym zadaniem było wyjaśnienie okoliczności faktycznych z punktu widzenia posiadanych wiadomości specjalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00