Wyrok NSA z dnia 6 października 2023 r., sygn. I GSK 119/20
Zgodnie z art. 110 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych, paliwo zwolnione z należności celnych przywozowych na podstawie art. 107, 108 i 109 tego rozporządzenia nie może być wykorzystywane w pojazdach innych niż te, w których zostało przywiezione, ani nie może zostać usunięte z tych pojazdów i przechowywane, z wyjątkiem okresu niezbędnych napraw tych pojazdów, nie może też zostać odpłatnie lub nieodpłatnie odstąpione przez osobę korzystającą ze zwolnienia.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia NSA Małgorzata Grzelak Sędzia del. WSA Jacek Boratyn (spr.) Protokolant Marta Woźniak po rozpoznaniu w dniu 6 października 2023 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 6 listopada 2019 r. sygn. akt I SA/Bk 438/19 w sprawie ze skargi J. G. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z dnia 18 czerwca 2019 r. nr 2001-IOC.4380.28.2019 w przedmiocie określenia kwoty długu celnego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od J. G. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku 240 (dwieście czterdzieści) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 6 listopada 2019 r., sygn. I SA/Bk 438/19, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku (dalej WSA w Białymstoku) oddalił skargę J.G. (zwanego dalej skarżącym lub skarżącym kasacyjnie) na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z dnia 18 czerwca 2019 r., nr 2001-IOC.4380.28.2019, w przedmiocie stwierdzenia powstania długu celnego w przywozie oraz określenia kwoty należności przywozowych, w wysokości 0 zł, w odniesieniu do towaru w postaci oleju napędowego wprowadzonego na obszar celny Unii w zbiorniku i następnie usuniętego z tego zbiornika.