Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 marca 2023 r., sygn. II GSK 864/21

Ochrona zdrowia

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Sędzia NSA Wojciech Kręcisz Sędzia del. WSA Marek Krawczak po rozpoznaniu w dniu 24 marca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej D. S.A. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 1 grudnia 2020 r. sygn. akt VI SA/Wa 1592/20 w sprawie ze skargi D. S.A. w W. na decyzję Głównego Inspektor Farmaceutycznego z dnia [...] czerwca 2020 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za prowadzenie reklamy aptek ogólnodostępnych 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od D. S.A. w W. na rzecz Głównego Inspektora Farmaceutycznego 2700 (dwa tysiące siedemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 1 grudnia 2020 r., sygn. akt VI SA/Wa 1592/20 oddalił skargę D. S.A. w W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z [...] czerwca 2020 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za prowadzenie reklamy aptek ogólnodostępnych.

Sąd pierwszej instancji orzekał w następującym stanie sprawy:

Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny decyzją z [...] maja 2019 r. nałożył na D. S.A. w Warszawie karę pieniężną w wysokości 47 500 zł za prowadzenie reklamy 50 aptek ogólnodostępnych, zlokalizowanych na terenie województwa dolnośląskiego, za pomocą czterech spotów telewizyjnych dotyczących produktów marki "D. Product" ([...], emitowanych w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych w lutym 2017 r.

Główny Inspektor Farmaceutyczny, po rozpatrzeniu sprawy w następstwie wniesionego przez Spółkę odwołania, decyzją [...] czerwca 2020 r. utrzymał w mocy decyzję organu pierwszej instancji. W ocenie organu odwoławczego poprzez promocję określonych produktów "D. Product", Spółka w sposób pośredni reklamowała również działalność aptek ogólnodostępnych należących do sieci "D. Apteki [...]", którą zarządza. Podobieństwo zachodzące pomiędzy oznaczeniem stosowanym do "D. Product" oraz "D. Apteki [...]" jest na tyle wyraźne, że umożliwia konsumentom powiązanie reklamy konkretnego asortymentu z miejscem jego sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00