Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 stycznia 2023 r., sygn. II GSK 1098/22

Inne

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Sędzia NSA Mirosław Trzecki Sędzia del. WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz (spr.) po rozpoznaniu w dniu 27 stycznia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Sp. z o.o. z siedzibą w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 26 października 2021 r. sygn. akt V SA/Wa 2147/21 w sprawie ze skargi A. Sp. z o.o. z siedzibą w K. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia 7 stycznia 2021 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za prowadzenie reklamy apteki ogólnodostępnej 1.oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A. Sp. z o.o. z siedzibą w K. na rzecz Głównego Inspektora Farmaceutycznego 675 (sześćset siedemdziesiąt pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 26 października 2021r., sygn. akt V SA/Wa 2147/21, oddalił skargę A. Sp. z o.o. z siedzibą w K. (dalej: spółka, skarżąca) na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego (dalej: GIF) z 7 stycznia 2021r. w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za prowadzenie reklamy apteki ogólnodostępnej.

Skargę kasacyjną od powyższego wyroku złożyła spółka, zaskarżając go w całości. Zarzuciła orzeczeniu naruszenie przepisów prawa materialnego, tj. art. 94a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r, - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 944 z późn. zm.; dalej: P.f.) poprzez jego niewłaściwe zastosowanie i przyjęcie, że kolportowanie ulotek "[...]" stanowi reklamę apteki i jej działalności w rozumieniu art. 94a ust. 1 P.f., podczas gdy ww. działanie zostało w tym samym przepisie bezpośrednio wyłączone z zakresu niedozwolonej reklamy apteki, jako informowanie o jej godzinach pracy i lokalizacji, a zawarte na ulotce wizerunki uśmiechniętych osób nie sprawiają, że dla przeciętnego konsumenta pod warstwą informacyjną przekazu opisywanej ulotki dominuje przekaz zachęcający do skorzystania z oferty lub usług apteki prowadzonej przez skarżącą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00