Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 12 stycznia 2023 r., sygn. I GSK 3516/18

Finanse publiczne

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Bogdan Fischer Sędzia NSA Michał Kowalski (spr.) Sędzia del. WSA Tomasz Smoleń po rozpoznaniu w dniu 12 stycznia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Miasta Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 września 2018 r. sygn. akt V SA/Wa 243/18 w sprawie ze skargi Miasta Ł. na decyzję Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 6 grudnia 2017 r. nr ST4.4755.18.2017.12.BPU w przedmiocie zwrotu nienależnie uzyskanej kwoty w części powiatowej, części oświatowej subwencji ogólnej za rok 2012 oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 6 września 2018 r., sygn. akt V SA/Wa 243/18 na podstawie art. 151 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, aktualnie: Dz. U. 2022 r., poz. 329 – dalej jako p.p.s.a.) oddalił skargę Miasta Ł. na decyzję Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 6 grudnia 2017 r. nr ST4.4755.18.2017.12.BPU w przedmiocie zwrotu nienależnie uzyskanej kwoty - w części powiatowej - części oświatowej subwencji ogólnej za rok 2012.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Urząd Kontroli Skarbowej w Ł. (dalej też jako UKS w Ł.) przeprowadził w Mieście Ł. (dalej też jako Skarżący, Strona lub Miasto) kontrolę w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami publicznymi obejmującymi cześć oświatową subwencji ogólnej, w tym wykonywania obowiązków związanych z gromadzeniem i przekazywaniem danych stanowiących podstawę jej naliczenia na rok 2012, zakończoną wynikiem kontroli z 26 stycznia 2015 r., UKS1091/W3B/42/93/14/11/023. Na podstawie ustaleń kontroli wyliczono, że otrzymana przez Skarżącego w 2012 r. część oświatowa subwencji ogólnej, w części powiatowej - wskutek zawyżenia liczby uczniów przeliczeniowych - została zawyżona o kwotę 8.467.426 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00