Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 14 czerwca 2023 r., sygn. I FSK 326/19

Dotacja nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdy nie służy sfinansowaniu konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu, tj. dostawy towarów lub świadczenia usług.

Gazeta Prawna nr 122/2023

Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Sylwester Marciniak (spr.), Sędzia NSA Marek Zirk-Sadowski, Sędzia WSA (del.) Maja Chodacka, Protokolant Krzysztof Zaleski, po rozpoznaniu w dniu 14 czerwca 2023 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 27 listopada 2018 r. sygn. akt I SA/Gd 958/18 w sprawie ze skargi R. S.A. w G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 3 sierpnia 2018 r. nr 0111-KDIB3-1.4012.381.2018.1.JP w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz R. S.A. w G. kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z dnia 27 listopada 2018 r., sygn. akt I SA/Gd 958/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku (dalej: sąd pierwszej instancji"), po rozpoznaniu skargi R. S.A. z siedzibą w G. (dalej: "wnioskodawca", "skarżąca" lub "spółka") na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "organ podatkowy") z dnia 3 sierpnia 2018 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług, na podstawie art. 146 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 ze zm., dalej: "p.p.s.a."), uchylił zaskarżoną interpretację w części, w której stanowisko skarżącej uznano za nieprawidłowe.

1.1. Z uzasadnienia wyroku wynika, że spółka jako czynny podatnik podatku od towarów i usług jest liderem konsorcjum (dalej: "Konsorcjum"), utworzonego w celu uzyskania dofinansowania oraz realizacji projektu na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa, finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (dalej: "Centrum"). Konsorcjum zawarło z Centrum umowę (dalej: "Umowa") na wykonanie projektu na rzecz obronności bezpieczeństwa państwa dofinansowanego przez Centrum (dalej: "Projekt"). Projekt obejmuje realizację etapów badań naukowych oraz etapów prac rozwojowych. Projekt realizowany jest w ustalonych etapach-zadaniach. Realizacja Projektu finansowana jest w części dofinansowaniem (dalej: "Dotacja") z Centrum, a w części odpowiednio ustalonym wkładem własnym członków Konsorcjum, w tym wkładem własnym spółki. Wypłata dofinansowania przez Centrum na rzecz Konsorcjum, za pośrednictwem Lidera, jest uzależniona od otrzymania przez Centrum dotacji celowej z budżetu państwa, o której mowa w art. 46 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2010 r. o Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (Dz. U. z 2017 r., poz. 1447, dalej: "Ustawa").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00