Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 10 marca 2023 r., sygn. I FSK 44/20

Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Izabela Najda-Ossowska, Sędzia NSA Danuta Oleś (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Agnieszka Jakimowicz, po rozpoznaniu w dniu 10 marca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej sprawy ze skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 10 października 2019 r., sygn. akt I SA/Sz 463/19 w sprawie ze skargi Powiatu G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 6 marca 2019 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Powiatu G. kwotę 240 (słownie: dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z 10 października 2019 r., sygn. akt I SA/Sz 463/19, uchylił zaskarżoną przez Powiat G. interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 marca 2019 r. w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług.

Skargę kasacyjną od powyższego wyroku wniósł organ podatkowy i zaskarżając wyrok w całości, zarzucił naruszenie:

1. przepisów prawa materialnego, tj.:

- art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 ze zm., dalej: "ustawa o VAT") poprzez jego błędną wykładnię i w konsekwencji nieprawidłową ocenę możliwości zastosowania do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, polegającą na przyjęciu przez Sąd, że Powiat G. (dalej: "skarżący" lub "Powiat"), z tytułu świadczenia usług polegających na zapewnieniu pobytu w mieszkaniu chronionym nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie pobieranych z tego tytułu opłat;

- art. 15 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 8 ust. 1 ustawy o VAT poprzez ich niezastosowanie do stanu faktycznego sprawy na skutek uznania, że Powiat realizując usługi zapewnienia pobytu w mieszkaniu chronionym jest objęty wyłączeniem z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ww. ustawy;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00