Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 stycznia 2023 r., sygn. I FSK 2372/19

Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Niezgódka - Medek (spr.), Sędzia NSA Artur Mudrecki, Sędzia WSA del. Elżbieta Olechniewicz, po rozpoznaniu w dniu 24 stycznia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej H. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 13 sierpnia 2019 r. sygn. akt I SA/Gd 1059/19 w sprawie ze skargi H. K. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 1 marca 2019 r. nr 0115-KDIT1-3.4012.876.2018.2.MS w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od H. K. na rzecz Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej kwotę 240 (słownie: dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi kasacyjnej H. K. (dalej: "skarżąca") jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 13 sierpnia 2019 r., sygn. akt I SA/Gd 1059/19. W orzeczeniu tym Sąd pierwszej instancji, na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 ze zm.), powoływanej dalej jako: "P.p.s.a.", oddalił skargę skarżącej na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 1 marca 2019 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

W uzasadnieniu powyższego wyroku Sąd pierwszej instancji wskazał, że skarżąca zwróciła się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej. Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że skarżąca w 1999 r. nabyła wraz z mężem od Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa działkę nr [...] na potrzeby działalności rolniczej. W 2003 r. doszło do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego dla przedmiotowej działki, poprzez przeznaczenie części tej działki na grunty pod budownictwo mieszkaniowe. Nadto wskazano, że od 2008 r. skarżąca zarejestrowana jest jako rolnik "opłacający" z tytułu działalności rolniczej podatek od towarów i usług. Od 2008 r. skarżąca rozpoczęła sprzedaż niezabudowanych części działki [...]. Z przedmiotowej działki wydzielono 29 działek, przeznaczonych jako tereny pod budownictwo mieszkaniowe. Reszta gruntu nadal służy wyłącznie do celów rolniczych. W akcie notarialnym sprzedawany grunt występuje jako grunt rolny, sprzedający nie wnioskuje o zmianę przeznaczenia sprzedawanych działek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00