Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 13 stycznia 2022 r., sygn. III OSK 7244/21

Odrzucenie skargi

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk po rozpoznaniu w dniu 13 stycznia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. M. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 27 sierpnia 2021 r. sygn. akt III SAB/Gd 61/21 odrzucające skargę P. M. na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w G. w przedmiocie złożenia propozycji pełnienia służby w służbie celno-skarbowej postanawia: oddalić skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Postanowieniem z 27 sierpnia 2021 r. sygn. akt III SAB/Gd 61/21 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku, na podstawie art. 58 § 1 pkt 1 ustawy z dnia sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm.) dalej zwanej "p.p.s.a." odrzucił skargę P. M. na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w G. w przedmiocie złożenia propozycji pełnienia służby w służbie celno-skarbowej.

W uzasadnieniu postanowienia wskazano, że Sąd związany jest w tej sprawie ustaleniami wskazanymi w wyroku NSA z 18 maja 2021 r. sygn. akt III OSK 125/21. Zgodnie z tymi ustaleniami Sąd pierwszej instancji w sposób nieuprawniony dokonał zmiany przedmiotu skargi - ze skargi na bezczynność DIAS w G. polegającej na nieprzedstawieniu propozycji służby, na skargę na bezczynność tego organu w przedmiocie wydania decyzji dotyczącej stosunku służbowego i uznał swoją właściwość przy tak sprecyzowanym przedmiocie sprawy. Zgodnie z ustaleniami NSA pisemna propozycja określająca nowe warunki zatrudnienia nie stanowi ani decyzji administracyjnej, o której mowa w art. 3 § 2 pkt 1 p.p.s.a., ani też innego niż decyzja czy postanowienie aktu lub czynności z zakresu administracji publicznej dotyczącej uprawnienia lub obowiązku wynikającego z przepisu prawa, o których mowa w art. 3 § 2 pkt 4 p.p.s.a. W takim stanie rzeczy Sąd pierwszej instancji podkreślił, że skarżącemu funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej nie przedstawiono na mocy art. 165 ust. 7 ustawy z 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.) dalej zwanej "p.w. KAS" pisemnej propozycji określającej nowe warunki zatrudnienia lub pełnienia służby. Biorąc pod uwagę, iż propozycja nowych warunków zatrudnienia lub pełnienia służby nie jest decyzją ani aktem lub czynnością z zakresu administracji publicznej, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4 p.p.s.a., przedmiot sprawy nie jest objęty kognicją sądów administracyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00