Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 września 2022 r., sygn. I FSK 508/19

Inne

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Zubrzycki, Sędzia NSA Artur Mudrecki (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Dominik Mączyński, , po rozpoznaniu w dniu 14 września 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 26 października 2018 r. sygn. akt III SA/Wa 620/18 w sprawie ze skargi Gminy M. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 grudnia 2017 r. nr 0114-KDIP1-1.4012.393.2017.4.AM/IT w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej 1) oddala skargę kasacyjną, 2) prostuje wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 26 października 2018 r. sygn. akt III SA/Wa 620/18 w ten sposób, że w miejsce słowa "decyzja" wpisuje słowo "postanowienie".

Uzasadnienie

1. Wyrok Sądu pierwszej instancji

Wyrokiem z dnia 26 października 2018 r., sygn. akt III SA/Wa 620/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie - po rozpoznaniu skargi Gminy M. - uchylił postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 grudnia 2017 r. oraz poprzedzające je postanowienie z dnia 23 października 2017 r. w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie z wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej.

2. Stan sprawy przedstawiony przez Sąd pierwszej instancji

2.1. We wniosku (złożonym 9 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji Gmina w szczególności podała, że: realizuje zadanie pod nazwą "X.) wraz z parkingami, drogami wewnętrznymi i chodnikami w Y. W latach 2007-2012 wykonywane były wyłącznie prace projektowe. Z kolei samą realizację projektu przewidziano na lata 2012-2017. Według pierwotnego założenia X. miało służyć do realizacji działalności: niekomercyjnej, komercyjnej i działalności mieszanej, a zarządzanie instytucją miało należeć do Miejskiego Ośrodka Kultury. Po zasięgnięciu opinii i konsultacji przez Wnioskodawcę w kwestii zarządzania obiektem, podjęto decyzję o zmianie sposobu jej użytkowania. Wnioskodawca planuje utworzyć spółkę celową, której zadaniem będzie zarządzanie obiektami kulturalnymi i sportowymi. Spółka ta: - będzie pobierać wynagrodzenie z ww. tytułu ustalone w umowie; - będzie zobowiązana do wyszukiwania potencjalnych kontrahentów zainteresowanych wykorzystaniem X. oraz innych obiektów służącym kulturze i sportowi funkcjonujących na terenie gminy, a wynagrodzenie z tego tytułu będzie przysługiwało wyłącznie jej; - w ramach aportu otrzyma obiekty, inne niż X., które staną się jej majątkiem; - będzie odpłatnie dzierżawiła X. od Wnioskodawcy i zapewniała jego bieżące utrzymanie; - będzie udostępniała Wnioskodawcy X. odpłatnie na takich samych zasadach, jakie będą obowiązywać inne zainteresowane podmioty zewnętrzne. W wyniku planowanej zmiany sposobu użytkowania X., Wnioskodawca będzie prowadzić w związku z tym obiektem wyłącznie działalność komercyjną podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wnioskodawca poniósł i ponosi wydatki związane projektowaniem X. i realizacją tej inwestycji, przy czym jak dotąd nie odliczał podatku naliczonego z tym związanego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00