Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 27 października 2021 r., sygn. I GZ 326/21

Wstrzymanie wykonania aktu

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Piotr Piszczek po rozpoznaniu w dniu 27 października 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej zażalenia B. K. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 15 czerwca 2021 r., sygn. akt III SA/Gl 166/21 w przedmiocie odmowy wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi B. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach z dnia [...] sierpnia 2020 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem podlegającej zwrotowi do budżetu gminy postanawia: oddalić zażalenie.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach postanowieniem z 15 czerwca 2021 r., sygn. akt III SA/Gl 166/21 odmówił B. K. wstrzymania wykonania decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach z [...] sierpnia 2020 r. w przedmiocie zwrotu dotacji za rok 2016 niewykorzystanej do końca roku budżetowego lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.

W uzasadnieniu Sąd I instancji podniósł, że B. K. - dalej: skarżąca - w skardze na ww. decyzję zawarła wniosek o wstrzymanie jej wykonania.

W uzasadnieniu wniosku wskazano na konieczność wstrzymania zaskarżonej decyzji celem uniknięcia niebezpieczeństwa wyrządzenia jej znacznej szkody i wywołania nieodwracalnych skutków. Kwota do zapłaty jest znaczna i wykracza poza aktualne możliwości jej pokrycia (łączna kwota zobowiązania do zapłaty obejmująca wyłącznie kwotę główną za 2016 i 2017 rok to 1.782.782,77 zł). Potencjalna egzekucja, biorąc pod uwagę jej sytuację materialną, mogłaby doprowadzić do następstw trudnych do odwrócenia. Chodzi tu o istotny uszczerbek majątkowy pogrążający całkowicie normalne jej funkcjonowanie w rzeczywistości gospodarczej. Konieczność zapłaty tak wysokiej kwoty niewątpliwie wpłynie negatywnie na prowadzone przez skarżącą przedszkole i prawdopodobnie doprowadzi do jego zamknięcia. Zlokalizowane w przedszkolu przedmioty są własnością skarżącej i mogą podlegać potencjalnej egzekucji. Licytacja przedmiotów musi doprowadzić do niemożności prowadzenia przez przedszkole działalności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00