Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 22 maja 2020 r., sygn. II OZ 286/20

Odrzucenie skargi

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Grzegorz Czerwiński (spr.) po rozpoznaniu w dniu 22 maja 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia A. K. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 listopada 2019 r., sygn. akt IV SA/Wa 1245/19 o odrzuceniu skargi w sprawie ze skargi A. K. na uchwałę Rady Miejskiej w Ż. z dnia [...] maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości D. postanawia: oddalić zażalenie.

Uzasadnienie

A. K. (dalej jako skarżący) w dniu 1 marca 2019 r. (data nadania pisma w urzędzie pocztowym) wniósł skargę na uchwałę Rady Miejskiej w Ż. z dnia [...] maja 2017 r. nr [...] w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości D. (dalej jako plan lub uchwała). Skarżący wskazał, że jest inwestorem planującym realizację inwestycji budowlanej na nieruchomościach oznaczonych numerami [...] i [...] w D.. Wniósł o stwierdzenie nieważności planu w zakresie: § 2 ust. 2 pkt 3 w zw. z § 5 ust. 1 pkt 1, § 5 ust. 1 pkt 6 lit.b - e; § 6 ust. 1 pkt 5 i 6 w zw. z § 11 pkt 1; § 8 ust. 4 pkt 4 lit. a; § 12; § 13 pkt 1; § 20 ust. 1 pkt 3 lit. d-f, pkt 4, pkt 5 lit. b-d, lit. i; § 21 ust. 1 pkt 3 lit. d-f, pkt 4,pkt 5 lit. b - d oraz l; § 26 ust. 1 pkt 3 lit. a. Podał, że wniesienie skargi poprzedził wezwaniem organu do usunięcia naruszenia prawa z 14 stycznia 2019 r. Z uzasadnienia skargi wynika, że skarżący zamierza wybudować budynki inwentarskie przeznaczone do specjalistycznej produkcji rolnej - fermy drobiu. Uzyskał pozytywne decyzje: decyzję o warunkach zabudowy oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. W ocenie skarżącego regulacje zawarte w planie odnoszące się do przedmiotowych działek, dopuszczające maksymalnie 2 budynki inwentarskie na jednej działce budowlanej, czy ustalające wskaźnik DJP na poziomie 40, powodują ograniczenie jego prawa do zabudowy. Skarżący chciałby aby wskaźnik DJP wynosił 1200 DJP, linie rozgraniczające uległy zmianie i nastąpiło zwiększenie dopuszczalnej powierzchni budynków inwentarskich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00