Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 26 lutego 2020 r., sygn. I OSK 1176/18

Służba celna

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Przemysław Szustakiewicz Sędziowie: Sędzia NSA Iwona Bogucka (spr.) Sędzia del. WSA Teresa Kurcyusz - Furmanik Protokolant starszy asystent sędziego Joanna Ukalska po rozpoznaniu w dniu 26 lutego 2020 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 29 listopada 2017 r. sygn. akt III SA/Kr 893/17 w sprawie ze skargi A. G. na czynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie z dnia [...] maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie propozycji zatrudnienia dla funkcjonariusza postanawia: 1. sprostować wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 29 listopada 2017 r. w ten sposób, że numer zaskarżonej czynności oznaczyć jako: "[...]"; 2. uchylić zaskarżony wyrok i odrzucić skargę; 3. odstąpić od zasądzenia kosztów postępowania kasacyjnego w całości

Uzasadnienie

I OSK 1176/18

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyrokiem z 29 listopada 2017 r., III SA/Kr 893/17, po rozpoznaniu sprawy ze skargi A. G. na czynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie z [...] maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie propozycji zatrudnienia dla funkcjonariusza stwierdził bezskuteczność zaskarżonej czynności (pkt I); uznał obowiązek Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie do przedłożenia skarżącemu pisemnej propozycji warunków zatrudnienia albo pełnienia służby, która uwzględnia posiadane kwalifikacje i przebieg dotychczasowej służby skarżącego, a także dotychczasowe jego miejsce zamieszkania (pkt II); zasądził od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Krakowie na rzecz skarżącego kwotę 497 złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania (pkt III).

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że [...] maja 2017 r. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Krakowie (dalej jako: "Dyrektor IAS") złożył skarżącemu, będącemu dotychczas funkcjonariuszem, pisemną propozycję określającą warunki zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie. Pismem z 5 czerwca 2017 r. skarżący złożył odwołanie od otrzymanej propozycji, a 7 czerwca 2017 r. złożył oświadczenie o jej przyjęciu. Pismem z 27 czerwca 2017 r. Dyrektor IAS w Krakowie poinformował, że przepisy ustawy z 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.; dalej jako: "PwKAS") nie przewidują formy decyzji dla propozycji pracy dla funkcjonariusza i jednocześnie nie przewidują trybu odwoławczego od propozycji zatrudnienia przedkładanej funkcjonariuszowi. Pismem z 31 maja 2017 r. skarżący wezwał organ do przedstawienia propozycji służby. Pismem z 26 czerwca 2017 r. organ poinformował, że brzmienie art. 165 ust. 7 PwKAS wskazuje, że ustawodawca pozostawił kierownikom jednostek organizacyjnych autonomiczne prawo w zakresie rodzaju propozycji, jaka jest składana pracownikom i funkcjonariuszom. Pismem z 12 czerwca 2017 r. skarżący działając w oparciu o art. 52 ust. 3 p.p.s.a. skierował do organu "Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa", w którym wezwał Dyrektora IAS w Krakowie do usunięcia zaistniałego naruszenia przepisów prawa i przedstawienia propozycji służby. Organ nie udzielił odpowiedzi na ww. wezwanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00