Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 29 stycznia 2020 r., sygn. I OSK 1887/18

Służba celna

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Przemysław Szustakiewicz po rozpoznaniu w dniu 29 stycznia 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K.B. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 16 marca 2018 r., sygn. akt II SAB/Wa 525/17 o odrzuceniu skargi K.B. na bezczynność Szefa Administracji Skarbowej w przedmiocie rozpatrzenia odwołania postanawia: oddalić skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie postanowieniem z dnia 16 marca 2018 r., sygn. akt II SAB/Wa 525/17 odrzucił skargę K.B. na bezczynność Szefa Krajowej Administracji Skarbowej w przedmiocie rozpatrzenia odwołania.

W uzasadnieniu Sąd, po analizie art. 165 ust. 7 oraz art. 170 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm., dalej jako "p.w.KAS"), wskazał, że przedstawiona funkcjonariuszowi propozycja nie stanowi aktu lub czynności, o jakich mowa w art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 718, dalej jako "P.p.s.a."). Propozycja określająca warunki zatrudnienia nie ma charakteru władczego, bowiem bezpośrednio nie kształtuje w sposób jednostronny praw i obowiązków skarżącej. Nie można zatem uznać jej za akt o charakterze zewnętrznym, obejmującym władcze działanie organu z zakresu administracji publicznej. Propozycja nie posiada również cech decyzji, gdyż nie rozstrzyga sprawy, ani nie kończy w inny sposób postępowania administracyjnego w danej sprawie. Konsekwencją przyjęcia propozycji jest jedynie określenie nowych warunków zatrudnienia. Oznacza to, że skarga na propozycję jest niedopuszczalna, a co za tym idzie niedopuszczalna jest również skarga na bezczynność organu w przedstawieniu tej propozycji. Tym samym pozostawanie organu w bezczynności w rozpoznaniu "odwołania" od złożonej propozycji też jest niedopuszczalne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00