Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 16 lipca 2020 r., sygn. I OW 29/20

Administracyjne postępowanie

 

Dnia 16 lipca 2020 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Rafał Stasikowski (spr.) Sędziowie: sędzia NSA Roman Ciąglewicz sędzia del. WSA Rafał Wolnik po rozpoznaniu w dniu 16 lipca 2020 roku na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej wniosku Wójta Gminy C. o rozstrzygnięcie sporu o właściwość między Wójtem Gminy C. a Burmistrzem L. w przedmiocie wskazania organu właściwego do rozpoznania wniosku o przyznanie pomocy w formie schronienia postanawia: wskazać Burmistrza Gminy L. jako organ właściwy w sprawie.

Uzasadnienie

Pismem z 3 lutego 2020 r. Wójt Gminy C. wniósł o rozstrzygnięcie przez Naczelny Sąd Administracyjny sporu o właściwość pomiędzy nim a Burmistrzem L. w przedmiocie wskazania organu właściwego do wydania decyzji w sprawie wniosku o przyznanie pomocy w formie schronienia.

Wójt Gminy C. wskazał, że z wywiadu środowiskowego przeprowadzonego w dniu 3 grudnia 2019 r. przez pracownika socjalnego MOPS w L. z A. Z. wynika, że jest on osobą bezdomną, nie posiada stałego miejsca pobytu, zamieszkuje w pustostanach. Jest rozwiedziony, posiada czwórkę dzieci, które zamieszkują w województwie l. i z którymi nie utrzymuje żadnych kontaktów. Jest zarejestrowany w PUP P. jako osoba bezrobotna bez prawa do zasiłku oraz korzysta z usług medycznych w L. Jest objęty stałą pomocą ośrodka w L. począwszy od 2001 aż 2019 r. Od ponad 20 lat nie zamieszkuje w miejscowości ostatniego zameldowania na pobyt stały (miejscowość Granice Gmina C.), co potwierdza jego była żona. Od tego samego okresu zamieszkuje w miejscowości L. Z zebranej dokumentacji wynika, że doszło do trwałej utraty więzi z gminą ostatniego miejsca zameldowania na pobyt stały z powodu sytuacji rodzinnej, a życie klienta koncentruje się w miejscowości L. W związku z okresem zimowym oraz bezdomnością została A. Z. udzielona pomoc w formie skierowania do schroniska wraz z opłatą za pobyt i wyżywienie. Decyzją z [..] grudnia 2019 r. Burmistrz L. postanowić skierować go do schroniska dla bezdomnych oraz zobowiązać MOPS w L. do opłacenia kosztu pobytu klienta w tym miejscu. W dalszej kolejności Wójt Gminy C. podał, że w dniu 17 grudnia 2019 r. do siedziby MOPS w C. wpłynęło pismo z informacją, że A. Z. otrzymał skierowanie do schroniska dla bezdomnych oraz jego wniosek o dalszy pobyt w schronisku. Wójt Gminy C. nie uznaje się za organ właściwy do rozpatrzenia wniosku i przekazał go celem załatwienia Burmistrzowi L.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00