Postanowienie NSA z dnia 7 października 2020 r., sygn. I GSK 1289/20
Na pozostawienie wniosku bez rozparzenia na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy wdrożeniowej przysługuje skarga na bezczynność organu, stosownie do art. 3 § 2 pkt 8 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Teza urzędowa
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Piotr Pietrasz po rozpoznaniu w dniu 7 października 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [...]Sp. z o.o. w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 6 sierpnia 2020 r. sygn. akt III SA/Lu 343/20 w sprawie ze skargi [...] Sp. z o.o. w P. na pismo L. Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w L. z dnia [...] maja 2020 r. nr [...] w przedmiocie pozostawienia bez rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie realizacji projektu postanawia: oddalić skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie postanowieniem z dnia 6 sierpnia 2020 r., sygn. akt III SA/Lu 343/20 odrzucił skargę [A.] Spółki z o.o. z siedzibą w P. na pismo L. Agencji Wspierania Przedsiębiorczości z [...] maja 2020 r. nr [...] w przedmiocie dofinansowania projektu.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:
L. Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w piśmie z [...] marca 2020 r., skierowanym do [A.] Sp. z o.o. - dalej: skarżąca, spółka - pozostawiła bez rozpatrzenia wniosek Spółki o dofinansowanie projektu. Jako podstawę wskazano art. 43 ust. 1 ustawy z 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz.U.2020 r. poz. 818, dalej: ustawa wdrożeniowa).
W dniu [...] kwietnia 2020 r. Spółka wniosła pismo nazwane protestem od powyższej informacji.
W odpowiedzi na powyższe, LAWP pismem z dnia [...] maja 2020 r. poinformowała, że na czynność pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia środek odwoławczy nie przysługuje.
Uzasadniając odrzucenie skargi spółki na powyższe pismo z dnia [...] maja 2020 r. WSA w Lublinie podniósł, że ustawa wdrożeniowa oraz Regulamin konkursu nie przewidują środka odwoławczego od informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia na wstępnym etapie weryfikacji wymogów formalnych.