Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 8 stycznia 2020 r., sygn. I GSK 2148/19

Środki unijne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Grzelak Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski (spr.) Protokolant Bartosz Barczyk po rozpoznaniu w dniu 8 stycznia 2020 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Zarządu Województwa Świętokrzyskiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 17 października 2019 r. sygn. akt I SA/Ke 317/19 w sprawie ze skargi Stowarzyszenia [...] w O. na informację Zarządu Województwa Świętokrzyskiego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie negatywnej oceny projektu 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. oddala skargę; 3. zasądza od Stowarzyszenia [...] w O. na rzecz Zarządu Województwa Świętokrzyskiego kwotę 460 (czterysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach (dalej: WSA) wyrokiem z 17 października 2019 r., sygn. akt I SA/Ke 317/19, w wyniku rozpoznania skargi Stowarzyszenia [...] (dalej: Stowarzyszenie) na informację Zarządu Województwa Świętokrzyskiego (dalej: Zarząd) z [...] r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględniania protestu, stwierdził, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny, przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Zarząd i zasądził od Zarządu na rzecz Stowarzyszenia zwrot kosztów postępowania.

Przedstawiając stan sprawy WSA wskazał, że pismem z [...] r. poinformowano Stowarzyszenie, że projekt złożony w ramach naboru do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 Działania 8.3 "Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego", jako niespełniający kryterium horyzontalnego nr 5 został odrzucony na pierwszym etapie oceny merytorycznej. Powodem odrzucenie było to, że zgodnie Regulaminem konkursu wartość wydatków poniesionych na zakup środków trwałych o wartości jednostkowej równej i wyższej niż 3.500 zł netto w ramach kosztów bezpośrednich projektu nie może przekroczyć 10% wydatków projektu. We wniosku limity kosztów trwałych i cross-financingu ogółem wynoszą 180.990 zł, co stanowi 9,83% wartości projektu ogółem. Stowarzyszenie w części VI. Szczegółowy budżet projektu nie uwzględniło zakupu kserokopiarki (pozycja 1.49) jako środka trwałego, której cena wynosi 4.700 zł. Po doliczeniu pozycji do wskazanego limitu kosztów środków trwałych i cross-financingu został przekroczony poziom 10% i wyniósł 10,08% (185.690 zł).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00