Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 10 września 2020 r., sygn. I FSK 1925/15

Interpretacje podatkowe

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Kołaczek (sprawozdawca), Sędzia NSA Danuta Oleś, Sędzia WSA del. Bożena Dziełak, Protokolant Katarzyna Nowik, po rozpoznaniu w dniu 10 września 2020 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 13 maja 2015 r. sygn. akt I SA/Lu 291/15 w sprawie ze skargi Gminy T. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 2 października 2014 r. nr IPTPP2/443-501/14-4/JS w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z 13 maja 2015 r., sygn. akt I SA/Lu 291/15 po rozpoznaniu skargi Gminy T. (dalej: "Gmina" lub "Skarżąca") uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną Ministra Finansów z 2 października 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

Z uzasadnienia powyższego wyroku wynikało, że Gmina 30 czerwca 2014 r. zwróciła się do Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, działającego w imieniu Ministra Finansów, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług. We wniosku Gmina wskazała, że jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Jako jednostka samorządu terytorialnego, jest ona odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest budowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej położonej na obszarze Gminy. W jej skład wchodzą w szczególności sieć kanalizacyjna z przyłączami w miejscowości [...] (oddana do użytkowania w 2008 r.), sieć kanalizacji sanitarnej w miejscowościach [...] i [...] (I etap ukończony w 2009 r., etap drugi w 2012 r.).

Wskazane inwestycje i powstałe w ich wyniku środki trwałe (dalej: "Infrastruktura") były finansowane ze środków własnych Gminy oraz ze środków zewnętrznych (m.in. z pomocy finansowej otrzymanej w ramach umów podpisanych z Samorządem Województwa). Poszczególne środki trwałe powstałe w wyniku tych inwestycji mają wartość początkową przekraczającą 15.000 zł. Gmina klasyfikuje poszczególne elementy składające się na Infrastrukturę, jako środki trwałe podlegające amortyzacji dla potrzeb rachunkowości przez nią prowadzonej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00