Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 lutego 2020 r., sygn. II FSK 881/18

Egzekucyjne postępowanie

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Grażyna Nasierowska, Sędzia NSA Tomasz Zborzyński (sprawozdawca), Sędzia WSA (del.) Agnieszka Olesińska, Protokolant Paulina Gromulska, po rozpoznaniu w dniu 13 lutego 2020 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej A. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 14 grudnia 2017 r. sygn. akt I SA/Bk 1056/17 w sprawie ze skargi A. S. na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z dnia 23 czerwca 2017 r. nr [...] w przedmiocie zarzutów w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od A. S. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku kwotę 480 (słownie: czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Sygnatura akt II FSK 881/18

U z a s a d n i e n i e

Zaskarżonym wyrokiem Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku oddalił skargę A. S. na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku w przedmiocie zarzutów w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej. Sąd uznał za prawidłowe stanowisko organu egzekucyjnego i organu nadzoru, że są związane stanowiskiem wierzyciela co do istnienia obowiązku podlegającego egzekucji, a istnienie tego obowiązku wynika z nieuiszczenia przez skarżącą abonamentu radiowo-telewizyjnego za okres od stycznia 2010 r. do maja 2012 r., pomimo przesłania jej zawiadomienia o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego - niezależnie od tego, że nawet brak numeru identyfikacyjnego nie stanowi podstawy do nieregulowania opłat abonamentowych, gdyż zwolnienie z tego obowiązku wynika dopiero z formalnego wyrejestrowania odbiornika.

W wywiedzionej od powyższego wyroku skardze kasacyjnej skarżąca wniosła o jego uchylenie w całości i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Białymstoku oraz o zasądzenie zwrotu kosztów postępowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00