Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 20 listopada 2019 r., sygn. I OSK 1897/18

Administracyjne postępowanie

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Rafał Stasikowski po rozpoznaniu w dniu 20 listopada 2019 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej R. Ś. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 2 lutego 2018 r., sygn. akt II SA/Rz 995/17 w przedmiocie odrzucenia skargi w sprawie ze skargi R. Ś. na pismo Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [.]. z dnia [..] maja 2017 r., nr [..] w przedmiocie określenia warunków zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej postanawia: oddalić skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 2 lutego 2018 r., sygn. akt II SA/Rz 995/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie odrzucił skargę R. Ś. na pismo Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [..] z dnia [..] maja 2017 r. w przedmiocie określenia warunków zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej.

W uzasadnieniu postanowienia Sąd wskazał, że R.Ś. zaczął pełnić służbę w Służbie Celnej w marcu 2008 r. Do końca lutego 2017 r. pełnił służbę w Izbie Celnej w P. na stanowisku młodszego eksperta Służby Celnej w stopniu rewidenta. Pismem z dnia [..] maja 2017 r. nr [..] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w [...], działając na podstawie art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm., dalej w skrócie: p.w.k.a.s.), złożył skarżącemu pisemną propozycję określającą warunki zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej w Izbie Administracji Skarbowej w [..], na stanowisku eksperta skarbowego w Dziale Obsługi Przedsiębiorców w Zakresie Cła Pozwoleń i Czynności Audytowych. Następnie pismem z dnia 30 maja 2017 r. skarżący wezwał organ do złożenia w stosunku do jego osoby w formie decyzji administracyjnej propozycji służby w Służbie Celno-Skarbowej. W odpowiedzi w piśmie z dnia 30 czerwca 2017 r. organ poinformował skarżącego o braku podstaw prawnych do wydania decyzji administracyjnej w postaci propozycji służby w Służbie Celno-Skarbowej. W dniu 6 czerwca 2017 r. skarżący złożył wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy przez organ. W odpowiedzi w piśmie z dnia 29 sierpnia 2017 r. organ stwierdził, że propozycja pracy nie ma charakteru decyzji administracyjnej, a ponadto obowiązujące przepisy nie przewidują trybu odwoławczego w przedmiotowej sprawie. W dniu 12 czerwca 2017 r. skarżący wniósł "odwołanie od otrzymanej propozycji zawierającej decyzję o zwolnieniu ze służby" do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej za pośrednictwem Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [...], wnosząc o jej uchylenie i pozostawienie go jako funkcjonariusza w Służbie Celno-Skarbowej. W odpowiedzi w piśmie z dnia 19 lipca 2017 r. organ wyjaśnił, że Przepisy wprowadzające KAS nie przewidują trybu odwoławczego od propozycji zatrudnienia przedkładanej funkcjonariuszowi oraz samej formy decyzji dla propozycji pracy dla funkcjonariusza. W dniu 12 czerwca 2017 r. skarżący wystosował do organu pismo zatytułowane jako "wezwanie do usunięcia naruszenia prawa", w którym wezwał go do przedstawienia mu propozycji służby. Oświadczeniem z dnia 12 czerwca 2017 r. skarżący przyjął przedstawioną mu propozycję. W dniu 16 sierpnia 2017 r. skarżący wniósł skargę na pismo organu z dnia [...] maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie określenia warunków zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00