Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 maja 2019 r., sygn. I OSK 2439/17

Straż graniczna

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Borowiec Sędziowie: Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk (spr.) Sędzia del. WSA Arkadiusz Blewązka Protokolant st. inspektor sądowy Tomasz Zieliński po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2019 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 czerwca 2017 r. sygn. akt II SA/Wa 2216/16 w sprawie ze skargi J. S. na decyzję Szefa Służby Celnej z dnia [...] października 2016 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 28 czerwca 2017 r. sygn. akt II SA/Wa 2216/16, na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. 2016, poz. 718 ze zm.) dalej zwanej "p.p.s.a.", oddalił skargę J. S. na decyzję Szefa Służby Celnej z dnia [...] października 2016 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby. Na mocy tej decyzji zwolniono rachmistrza J. S. ze służby w Izbie Celnej w S. Powołano się na art. 105 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. 2015, poz. 990 ze zm.), dalej zwanej "ustawą o Służbie Celnej".

Skargę kasacyjną od tego wyroku złożył J. S., wnosząc o uchylenie zaskarżonego orzeczenia i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania oraz zasądzenie kosztów postępowania.

Zarzucono w niej "istotne uchybienia proceduralne mogące mieć wpływ na treść wyroku w postaci obrazy przepisu art. 1 p. 1, 2 i 3 p. 1 PPSA oraz art. 141 p. 4 PPSA" poprzez niewłaściwą kontrolę administracji publicznej i przez to zaakceptowanie wadliwych ustaleń faktycznych organów celnych, że dalsze pozostawanie skarżącego w służbie nie gwarantowało należytego wykonywania obowiązków służbowych oraz, że dobro Służby Celnej wymagało zwolnienia go, a ponadto zaakceptowanie wadliwych wyliczeń organów administracji co do czasu nieobecności skarżącego na służbie".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00