Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 stycznia 2019 r., sygn. II OSK 742/18

Inne

 

Dnia 24 stycznia 2019 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Tomasz Zbrojewski Sędziowie sędzia NSA Małgorzata Miron sędzia del. NSA Jerzy Solarski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 24 stycznia 2019 roku na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej B.F. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 13 października 2017 r. sygn. akt II SA/Wa 418/17 w sprawie ze skargi B.F. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] 2017 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 13 października 2017 r. sygn. II SA/Wa 418/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (dalej: "WSA") oddalił skargę B.F. (dalej: "Skarżący") na decyzję Komendanta Głównego Policji (dalej: "Komendant Główny") z dnia [...] 2017 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji.

W uzasadnieniu przedstawiono następującą argumentację faktyczną i prawną:

Komendant Wojewódzki Policji w K. (dalej: "Komendant Wojewódzki") decyzją z dnia [...]2015 r. nr [...], na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 576 ze zm.) w zw. z art. 59 ust. 5 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (t.j. z 2007 r. Dz. U. Nr 16, poz. 94) po rozpatrzeniu wniosku Komendanta Regionu Komendy Regionalnej Straży Ochrony Kolei w K. (dalej: "Komendant SOK") z dnia [...] 2014 r. o dopuszczenie funkcjonariusza Straży Ochrony Kolei (dalej: "SOK") do posiadania broni palnej w czasie wykonywania zadań służbowych, odmówił dopuszczenia Skarżącego do posiadania broni palnej w czasie wykonywania zadań służbowych w SOK. W uzasadnieniu wskazał, że organ Policji uzyskał m.in. orzeczenia: lekarskie i psychologiczne wydane w trybie odwoławczym stwierdzające, że wymieniony nie posiada zdolności do dysponowania bronią. Organ Policji decyzją z dnia [...]2015 r. odmówił Skarżącemu dopuszczenia do posiadania broni palnej w czasie wykonywania zadań służbowych w SOK. W wyniku przeprowadzonego postępowania odwoławczego Komendant Główny w dniu [...]2015 r. uchylił zaskarżoną decyzję w całości i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. W dniu [...]2015 r. Komendant SOK poinformował, że z dniem [...] 2015 r. Skarżący nie jest już pracownikiem SOK. Komendant Wojewódzki odmawiając decyzją z dnia [...]2015 r. dopuszczenia do posiadania broni palnej w czasie wykonywania zadań służbowych w SOK wskazał, że z przepisów ustawy o broni i amunicji oraz o transporcie kolejowym wynika, że osoba, która ma zostać dopuszczona do posiadania broni, musi być na dzień przyznania tego uprawnienia funkcjonariuszem SOK. Skoro rozwiązany został stosunek pracy ze Skarżącym, powoduje to brak niezbędnej przesłanki, tj. zatrudnienia na stanowisku funkcjonariusza SOK, która stanowi o dopuszczeniu do posiadania broni, zgodnie z przepisem art. 30 ust. 1 ustawy o broni i amunicji w zw. z art. 59 ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00