Wyrok NSA z dnia 12 grudnia 2019 r., sygn. II GSK 2375/17
Telekomunikacja
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Sędzia del. WSA Marek Sachajko Protokolant Paweł Gorajewski po rozpoznaniu w dniu 28 listopada 2019 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 7 lutego 2017 r. sygn. akt VI SA/Wa 1163/16 w sprawie ze skarg B. i A. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] kwietnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie zmiany i zatwierdzenia projektu oferty ramowej 1. uchyla zaskarżony wyrok, 2. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] grudnia 2015 r., nr [...], 3. zasądza od Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na rzecz A. 1240 (tysiąc dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 7 lutego 2017 r., sygn. akt VI SA/Wa 1163/16 oddalił skargi B i A na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z [...] kwietnia 2016 r., nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia zmiany oferty ramowej.
Sąd pierwszej instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
Spółka C (zwana dalej: [...[) złożyła [...] kwietnia 2015 r. wniosek o zatwierdzenie projektu zmiany "Oferty ramowej [...]" (zwanej dalej: Ofertą SOR). Oferta ta została zatwierdzona decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) z [...] września 2010 r., a następnie zmieniona decyzjami Prezesa UKE: z [...] kwietnia 2011 r., z [...] października 2011 r., z [...] marca 2014 r., z [...] maja 2014 r., z [...] maja 2014 r., z [...] czerwca 2014 r., z [...] czerwca 2014 r., z [...] lutego 2015 r., z [...] maja 2015 r., z [...] maja 2015 r., z [...] czerwca 2015 r., z [...] lipca 2015 r., z [...] sierpnia 2015 r. oraz z [...] listopada 2015 r. - w zakresie modyfikacji realizacji przez Spółkę C zamówień na usługi regulowane powiązane z przeniesieniem numeru, wynikającej z rozszerzenia funkcjonalności Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (zwanej dalej: systemem PLI CBD) o obsługę procesów przenoszenia numerów. Według Spółki C konieczność dokonania zmian w Ofercie SOR stanowi konsekwencję zmiany art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 243, ze zm.; zwanej dalej: Pt), dokonanej ustawą z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 145), polegającej na dodaniu ustępu 2a o treści: "Wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru odbywa się za pośrednictwem systemu, o którym mowa w art. 78 ust. 4 Pt" (system PLI CBD).